۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۸

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی:

پویایی روستاها نقش کلیدی در توسعه اقتصادی کشور دارد

پویایی روستاها نقش کلیدی در توسعه اقتصادی کشور دارد

ساوه- مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی گفت: پویایی روستاها نقش کلیدی در پویایی و توسعه اقتصاد کشور دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید پاکپور پیش از ظهر یکشنبه در مراسم جشن روستا و عشایر که در کاروانسرا باغ شیخ ساوه برگزار شد، اظهار داشت: به همان میزان که افزایش نشاط اجتماعی در شهرها مهم است این مهم در روستاها نیز باید مدنظر ویژه قرار گیرد.

وی تاکید کرد: برگزاری جشن روستا فرصت مناسبی برای معرفی ظرفیت‌های روستا و ایجاد نشاط اجتماعی در این مناطق است.

مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی افزود: هفته فرهنگی خاستگاه بسیاری از دستاوردهای فرهنگی است که در روستاها پرورش یافته است.

پاکپور تصریح کرد: هفته فرهنگی باید فرصتی برای پاسداشت و همچنین معرفی نمادها و نشان‌های فرهنگی در روستاها باشد اما در برخی دوره‌ها مغفول مانده که اکنون باید در این راستا سرمایه گذاری لازم صورت گیرد.

وی تاکید کرد: اقتصاد روستا جزو لاینفک اقتصاد کشور است و پویایی اقتصاد روستایی نقش کلیدی در پویایی و توسعه اقتصاد کشور دارد.

مدیرکل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی ادامه داد: در کنار بازنشانی فرهنگی روستاها، احیای مشاغل خرد، مشاغل خانگی روستایی، تقویت زیرساخت‌های گردشگری در مناطق روستایی با توجه به قابلیت‌ها و جاذبه‌های گردشگری باید مورد توجه قرار گیرد.

اقدامات لازم برای مرمت و نگهداری کاروانسرا باغ شیخ انجام می‌شود

مدیرکل اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی نیز گفت: کاروانسرا باغ شیخ در سال ۵۴ ثبت ملی شد و در بازه زمانی سه سال این بنای تاریخی مرمت شد و طی بازدیدهایی که از سوی یونسکو قرار گرفت جز آثار فرهنگی یونسکو قرار گرفت.

مصطفی مرزبان افزود: به محض ابلاغ و تخصیص اعتبارات استانی، ملی و جهانی با مشارکت مالکان اقدامات لازم ابتدا برای مرمت و نگهداری و پس از آن بازدید گردشگران انجام می‌شود.

در حاشیه این جشن روستایی ۱۰ غرفه از صنایع دستی به معرض نمایش گذاشته شد.

کد خبر 5912260

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha