۲۳ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۳۷

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی:

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می شود

اراک- مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: یک میلیون تن پسماند صنعتی که سالانه در استان مرکزی تولید می شود باید با مدیریت لازم دفن شود.

یوسف یوسفی عصر یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه مدیریت پسماند استان مرکزی در گفت‌وگو با مهر اظهارکرد: بحث تفکیک زباله در مبدا دستور کار ویژه است و با توجه اینکه ۷۰ درصد پسماندهای خانگی "تر" است از این رو ترویج فرهنگ و اجرای طرح خشکاله از سوی یک شبکه زیست محیطی ساوه و زرندیه در حال انجام است.

وی تاکید کرد: در این طرح که از سال گذشته کلید خورده، خشک کردن پوست میوه‌ها برای جلوگیری از تولید شیرآبه پسماند و استفاده از آن برای علوفه‌های دامی مدنظر است که مقرر شد دستورالعمل آن بازنگری نهایی شود و اجرای طرح ابلاغ شود که انتظار است فرهنگ سازی لازم در این خصوص انجام شود تا پسماند را با حجم کمتری به سمت ایستگاههای پسماند روانه کنیم.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی با اشاره به دفن پسماندهای صنعتی نیز گفت: با توجه به شمار بالای واحدهای صنعتی در ساوه و زرندیه، ۲ مکان برای دفن پسماندهای صنعتی جانمایی شده است.

یوسفی ادامه داد: با توجه به اینکه سالانه یک میلیون تن پسماند صنعتی در استان مرکزی تولید می‌شود از این رو باید دفن این نوع پسماند مدیریت شود و در این راستا از ظرفیت سرمایه گذاران مجرب بهره گیری شود.

وی عنوان کرد: در خصوص محل دفن پسماندهای صنعتی مطالعات لازم صورت گرفته شده اما به لحاظ وجود برخی مباحث اجتماعی مقرر شد با حضور مشاور، مجدد مورد بررسی قرار گیرد تا طرح اجرایی شود.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: مقرر شد در خصوص پسماندهای عادی و شهری شهرستان‌های دلیجان، محلات، خمین، ساوه و زرندیه یک نقطه به عنوان محل دفن پسماند لحاظ شود.

یوسفی با اشاره به محل دفن پسماندهای شهری و خانگی شهرستان ساوه نیز گفت: در این راستا مقرر شد مشاور طرح خود را تا چهار ماه آتی به کارگروه ارائه کند اما بخشی که مربوط به خاک پوشانی پسماند بود انجام شده است.

وی تصریح کرد: در شهرستان زرندیه نیز بحث پسماندها کماکان مدیریت می‌شود و مقرر شد با تعامل و هم افزایی با شرکت شهرک‌های صنعتی،
پسماندهای ویژه از طریق سامانه جامع حفاظت محیط زیست به سایت‌های مجاز ارسال شود همچنین طرح پسماندهای صنعتی شرکت شهرک‌ها هم به صورت مشترک بررسی شود.

کد خبر 5912662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha