۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۲

مدیر محیط زیست آذربایجان غربی:

حفاظت مشارکتی از تالاب های آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد

حفاظت مشارکتی از تالاب های آذربایجان غربی در دستور کار قرار دارد

ارومیه- مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی از حفاظت مشارکتی تالاب های استان طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبر گزاری مهر، سعید شهند عصر دوشنبه در دومین نشست هماهنگی اجرای طرح ارزش گذاری اقتصادی منابع زیست محیطی آذربایجان غربی با بیان اینکه حفاظت مشارکتی از تالاب‌ها امسال در دستور کار است، اضافه کرد: این موضوع در تالاب کانی برازان بسیار مشهود است و شاهد همکاری جوامع محلی با محیط زیست در این زمینه هستیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت: طرح ارزش‌گذاری اقتصادی منابع زیست محیطی استان با اولویت ۶ تالاب بین‌المللی از جمله تالاب پارک ملی دریاچه ارومیه با همکاری دانشگاه ارومیه آغاز شد.

شهند خاطر نشان کرد: در این طرح همچنین تالاب‌هایی نظیر کانی برازان، قوپی باباعلی، شورگل، یادگارلو و درگه سنگی با اولویت ارزش‌گذاری می‌شود.

وی اضافه کرد: در اولویت‌بندی اجرای طرح ارزش‌گذاری اقتصادی منابع زیست‌محیطی اولویت این اداره‌کل در فاز اول، ارزش‌گذاری تالاب‌های بین المللی استان است و پس از آن تمامی تالاب‌های اقماری پارک ملی دریاچه ارومیه به تدریج ارزش گذاری خواهند شد.

مدیرکل محیط زیست آذربایجان‌غربی ادامه داد: هدف از این طرح این است که ارزش اقتصادی این منابع مهم زیستی از جنبه‌های مختلفی مانند آب و خاک، حیات وحش، پوشش گیاهی و گردشگری مورد ارزیابی کارشناسانه قرار گرفته و به صورت عدد و رقم بیان شود.

شهند اظهار کرد: در حال حاضر نگاه ویژه ای به تالاب‌های حوزه پارک ملی دریاچه ارومیه وجود دارد ولی لازم است به تالاب‌های شمال استان هم توجه شود.

وی با بیان اینکه لازم است در زمینه گردشگری و مدیریت و حفاظت از تالاب‌ها، اقدامات زیربنایی تدوین شود، گفت: مدیریت فرهنگی و گردشگری تالاب‌ها موضوعی است که نیازمند توجه و تعامل دستگاه‌های مرتبط است و لازم است که طرح جامعی برای بهره برداری پایدار از طبیعت و محیط زیست تهیه و ارائه شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی افزود: ۴۰ تالاب فصلی و بین المللی در استان وجود دارد که ۶ تالاب از مجموع آنها عضو کنوانسیون رامسر هستند.

آذربایجان غربی دارای ۴۰ تالاب فصلی و دائمی است که هر ساله پذیرای پرندگان مهاجر و بومی هستند.

کد خبر 5913565

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha