۲۴ مهر ۱۴۰۲، ۲۱:۵۶

رییس جهاد کشاورزی لرستان:

سامانه هوشمندسازی پایش مصرف سوخت ماشین‌های کشاورزی ایجاد شد

سامانه هوشمندسازی پایش مصرف سوخت ماشین‌های کشاورزی ایجاد شد

خرم‌آباد - رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان از ایجاد سامانه هوشمندسازی پایش میزان مصرف سوخت ماشین‌های کشاورزی در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عماد شاهرخی امروز دوشنبه در مراسم رونمایی از سامانه هوشمندسازی پایش میزان مصرف سوخت ماشین‌های کشاورزی، اظهار داشت: مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی لرستان به‌عنوان یک مرکز حمایت‌کننده و تسهیلگر در حوزه کشاورزی راه‌اندازی شد تا بتوانند از فناوران و صاحبان ایده حمایت تا ضمن توسعه فناوری آن‌ها ورود به بازار راحت‌تر صورت گیرد، یا به عبارتی مراکز رشد چرخه ایده تا ثروت را برای صاحبان فناوری و ایده مهیا کند.

وی اظهار کرد: باتوجه‌به نیاز بخش در راستای تعیین مصرف سوخت تراکتورها و ماشین‌های بخش کشاورزی این هسته ایده‌پرداز فعالیت خود را طی شش ماه گذشته آغاز و کارهای پایش و کنترل سوخت را مورد ارزیابی و آزمون قرارداد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، تصریح کرد: با طراحی سامانه نرم‌افزاری تحت وب، دریافت، بسته‌بندی و مدیریت داده‌ها برای پایش مصرف سوخت در انواع ماشین‌های کشاورزی در بازه‌های زمانی انجام خواهد شد.

شاهرخی، گفت: این سامانه شامل دو بخش نرم‌افزار و سخت‌افزار است که با نصب بخش سخت‌افزار این سامانه بر روی هر گونه ماشین‌آلات کشاورزی باتوجه‌به نوع کارکرد می‌تواند مقدار سوخت را ثبت کرده و به مرکز داده سامانه ارسال کند.

وی، گفت: با عملیاتی‌شدن این سامانه می‌توان مقدار سوخت موردنیاز هر دستگاه را تعیین و پایش کرد و از سو استفاده و قاچاق سوخت جلوگیری کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی لرستان، گفت: این سامانه قابلیت به‌کارگیری در حوزه حمل‌ونقل سایر خودروهای سبک‌وسنگین را نیز دارد و به‌واسطه این سامانه میزان سوخت تمام خودروها تعیین و تهیه خواهد شد و از قاچاق سوخت نیز جلوگیری به عمل خواهد آمد.

بنابراین گزارش، مرکز رشد واحدهای فناور کشاورزی لرستان در دی‌ماه سال ۹۵ تأسیس و اکنون هشت شرکت و ۱۲ هسته فناور در این فعالیت دارند که تعدادی از شرکت‌های مذبور موفق به طی‌کردن مراحل دانش‌بنیان شده‌اند.

کد خبر 5913620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha