۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۸:۴۹

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه:

کرمانشاه در پیک مصرف ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد

کرمانشاه در پیک مصرف ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد

کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه با اشاره به اینکه سد گاوشان یکی از منابع اصلی تأمین آب شهر کرمانشاه است، گفت: کرمانشاه در پیک مصرف ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب دارد.

رضا داودی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با اشاره به نیاز آبی حدود پنج هزار لیتر در ثانیه‌ای شهر کرمانشاه در پیک مصرف، اظهار کرد: در پیک مصرف نزدیک به ۸۰۰ لیتر در ثانیه کمبود آب داریم.

وی با اشاره به وضعیت منابع تأمین آب استان کرمانشاه، افزود: حدود ۷۰ درصد منابع تأمین آب کرمانشاه از منابع زیرزمینی و تنها ۳۰ درصد آن از منابع سطحی است که این ۳۰ درصد نیز عمدتاً مربوط به تأمین آب شهر کرمانشاه از سد گاوشان است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه از سد گاوشان به عنوان یکی از منابع تأمین آب شهر کرمانشاه یاد کرد که میزان دریافت از آن متغیر و بین یک هزار و ۵۰۰ تا یک هزار و ۷۰۰ لیتر در ثانیه است و تصریح کرد: چنانچه کارهای تصفیه‌خانه آب طرح آبرسانی بلندمدت شهر کرمانشاه از سد گاوشان که توسط آب منطقه‌ای در حال انجام است نهایی شود، می‌توانیم تا ۲ هزار و ۶۰۰ لیتر در ثانیه نیز از گاوشان آب دریافت کنیم که بخش زیادی از مشکلات آبی شهر کرمانشاه را حل خواهد کرد.

داودی از سراب قنبر، چاه‌های ده پهن و میان دربند و سایر چاه‌های پراکنده سطح شهر، قنات روزان و … نیز به عنوان دیگر منابع تأمین آب شهر کرمانشاه یاد کرد که اکثر آنها دچار افت دبی شده‌اند و اضافه کرد: زمانی دبی سراب قنبر ۳۰۰ تا ۴۰۰ لیتر در ثانیه بوده که اکنون این میزان به ۶۰ تا ۷۰ لیتر در ثانیه رسیده است.

وی عنوان کرد: در مجموع از منابع مختلف نزدیک به ۴۲ هزار لیتر در ثانیه آب برای شهر کرمانشاه تأمین می‌شود که در پیک مصرف و بدون احتساب کمبود مخازن، حدود ۸۰۰ لیتر در ثانیه با نیاز آبی شهر فاصله داریم.

کد خبر 5913731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha