۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۱۱:۳۵

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین:

۴۵ هزار واحد مسکونی در اراضی موقوفه استان قزوین ساخته می‌شود

 ۴۵ هزار واحد مسکونی در اراضی موقوفه استان قزوین ساخته می‌شود

قزوین- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین گفت: در حوزه مسکن از محل وقف ۲۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی برای ساخت ۴۵ هزار قطعه منزل آماده شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید مصطفی مجیدی صبح سه شنبه در دیدار با حجت الاسلام پورآرین مدیرکل تبلیغات اسلامی قزوین اظهار کرد: مجموعه اوقاف و امور خیریه یک مجموعه کاملاً ناشناخته برای همه از جمله خواص و مسئولان است و حتی در بین برخی مسئولان کشور یک تعریف خوب از اوقاف را نمی‌بینیم.

وی با بیان اینکه برداشت از اوقاف به عنوان یک دستگاه فرهنگی یک برداشت کاملاً اشتباه است، افزود: اوقاف یک بنگاه اقتصادی و نهاد پشتیبانی کننده از دین است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین تاکید کرد: چون اوقاف شناخته شده نیست، تعامل با این دستگاه نیز خیلی شناخته شده نیست و دیگران نتوانسته‌اند از این ظرفیت استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه کار فرهنگی در هییت مذهبی و بقاع متبرکه در کنار اداره کل تبلیغات اسلامی هستیم، تاکید کرد: در کمک به هییت های مذهبی جزو ۵ استان برتر کشور هستیم.

حجت الاسلام مجیدی در پایان با اشاره به اینکه اوقاف در حوزه‌های مختلف به دنبال خدمت رسانی به مردم و البته با در نظر گرفتن ظرفیت‌های این سازمان است، یادآور شد: در حوزه مسکن از محل وقف ۲۵۰۰ هکتار اراضی مسکونی برای ساخت ۴۵ هزار قطعه منزل آماده شده است.

کد خبر 5913961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha