۲۵ مهر ۱۴۰۲، ۲۳:۰۸

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی:

۱۵۰ هزار تن سیب زیردرختی به کارخانجات آذربایجان غربی تحویل شد

۱۵۰ هزار تن سیب زیردرختی به کارخانجات آذربایجان غربی تحویل شد

ارومیه - رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: تاکنون ۱۵۰ هزار تن سیب زیردرختی از محصولات باغی به کارخانجات در آذربایجان غربی هدایت شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، خسرو شهبازی عصر سه شنبه در جلسه کمیته دائمی سیب در آذربایجان غربی از مجموع ۱۲۲ هزار هکتار از اراضی باغی استان در حدود ۶۵ هزار و ۴۱ هکتار از باغ‌ها به محصول سیب اختصاص دارد و سالانه در حدود یک میلیون و ۶۹۵ هزار تن انواع میوه هسته دار و دانه دار در استان تولید می‌شود، افزود: با بررسی‌های تکمیلی صورت‌گرفته، پیش‌بینی می‌شود امسال بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن سیب در استان تولید شود.

وی اضافه کرد: طبق پیش بینی‌ها امسال یک میلیون و ۲۲۱ هزار تن سیب درختی از باغ‌ها استان برداشت خواهد شد که حدود ۷۵۰ هزار تن آن به کشورهای هند، پاکستان، روسیه، افغانستان و عراق صادر و یا روانه سردخانه‌ها برای ذخیره سازی محصول می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: حدود ۱۵۰ هزار تن نیز به مصرف تازه خوری داخلی و مابقی نیز به صورت سیب صنعتی تحویل کارخانه‌های تولید آبمیوه و کنسانتره می‌شود.

شهبازی ادامه داد: تعداد ۷۱ مرکز خرید سیب صنعتی مجوز دار در استان دایر شده و پیش بینی تولید محصول سیب صنعتی امسال، حدود ۳۲۰ هزار تن است.

وی اضافه کرد: کارخانجات همکاری خوبی امسال در زمینه خرید سیب درجه سه دارند و با تغییر الگوی کشت و به کارگیری روش‌های علمی در صدد جایگزینی باغات سنتی با انواع درختان و رقم‌های جدید زود رس و میان‌رس هستیم.

با توجه به این افزایش تولید باید همه نهادهای مسئول در راستای توسعه صادرات این محصول برای ایجاد ارزش افزوده بیشتر اهتمام ویژه داشته باشند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با اشاره به فعالیت خوب کارخانه‌های بسته بندی در آذربایجان غربی گفت: همچنین کارخانجات فرآوری و کنسانتره سیب در استان رونق پیدا کرده که ۲۵۰ هزار تن ظرفیت تولید و تهیه کنسانتره و پوره سیب را برای صادرات به کشورهای هدف دارد.

در این جلسه اعضای حاضر و صادر کنندگان به بیان مشکلات، چالش‌ها و پیشنهادات خود در راستای صادرات سیب پرداختند.

کد خبر 5914633

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha