۲۷ مهر ۱۴۰۲، ۰:۱۳

رئیس کل دادگستری اردبیل:

۱۰۰ درصد اراضی ملی در اردبیل صاحب سند تک برگی هستند

۱۰۰ درصد اراضی ملی در اردبیل صاحب سند تک برگی هستند

اردبیل- رییس کل دادگستری استان اردبیل گفت: با همت شورای حفظ حقوق بیت‌المال، دادگستری اردبیل، برای صد درصد اراضی ملی و منابع طبیعی در اردبیل سند تک برگی صادر شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسین کثیرلو شامگاه چهارشنبه در جلسه شورای قضائی استان اردبیل که با حضور رئیس سازمان زندان‌ها برگزار شد، با یادآوری رویداد ملی و ارزشمند کنگره بزرگداشت سه هزار و ۴۰۰ شهید استان اردبیل، یاد و خاطره شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی و جنگ تحمیلی را گرامی داشت و سپس با تمجید از حماسه غرورآفرین طوفان الاقصی، جنایت‌های رژیم غاصب و صهیونیست کودک‌کش در غزه را در محکوم کرد.

وی با بیان عملکردها و اقدامات دستگاه قضائی استان، با قدردانی از قضات و کارمندان تشکیلات قضائی استان اردبیل اظهار کرد: با اقدامات صورت گرفته در بحث کاهش جمعیت کیفری استان، دستگاه قضائی استان در ۲۴ ماه اخیر به صورت متوالی موفق به اخذ رتبه یک کشوری شده است.

رئیس کل دادگستری استان اردبیل تصریح کرد: با اقدامات هماهنگ و همکاری صورت گرفته در شورای حفظ حقوق بیت‌المال دادگستری استان، برای صد درصد اراضی ملی، منابع طبیعی و حریم رودخانه‌ها سند تک برگی صادر شده است.

حجت‌الاسلام کثیرلو گفت: در بحث پرونده‌های شورای حل اختلاف ۴۶ درصد پرونده‌های ارجاعی با صلح و سازش مختومه شده است.

وی ابلاغ بیش از ۹۷ درصد اوراق قضائی به صورت الکترونیکی، کسب رتبه دوم کشوری دادسرا از حیث نرخ رسیدگی، کسب رتبه دوم کشوری توسط دادگاه انقلاب و کیفری یک از حیث کاهش زمان رسیدگی را بخش دیگری از اقدامات شاخص دستگاه قضائی استان دانست.

حجت‌الاسلام کثیرلو کسب موفقیت در رسیدگی به پرونده‌های رسوبی و مسن، کسب موفقیت در بحث اشتغال و حرفه‌آموزی زندانیان، اقدامات شاخص و عملکرد خوب انجمن حمایت زندانیان و نیز ستاد مردمی دیه استان در آزادسازی زندانیان جرایم مالی و غیرعمد را از جمله موارد دیگری دانست که با تلاش و کوشش جهادی در دستگاه قضائی استان محقق شده است.

در این جلسه رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور با قدردانی از اقدامات موفق دستگاه قضائی استان اردبیل افزود: بنا به موفقیت‌ها و کسب رتبه‌های برتر کشوری می‌توان گفت استان اردبیل از استان‌های پیشرو و مبدأ کشور در تحقق اهداف و سیاست‌های کلان وظایف و مأموریت‌های قوه قضائیه به ویژه در بحث امور به زندان است.

غلامعلی محمدی با اشاره به وظایف ذاتی زندان در اصلاح و باز اجتماعی کردن مددجویان خاطرنشان کرد: مسلماً زندانی شدن یک فرد بستری آسیب‌زا برای خود زندانی و خانواده‌های آنها است بنابراین هر چند در بحث اصل برخورد با هنجارشکنان و خاطیان در بحث مسائل امنیتی و اخلال در نظم و آرامش شهروندان، بر اساس قوانین و مقررات اقدامات جدی و بدون هیچ‌گونه مسامحه‌ای صورت می‌گیرد اما در بحث جرایم مالی و غیرعمد باید سعی شود تا با استفاده از ظرفیت‌های مجازات جایگزین حبس در راستای برنامه‌های کلان قوه قضائیه اقدامات جدی‌تر و بیش از پیش در بحث کاهش جمعیت کیفری زندان‌های استان برداشته شود.

رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور در این مراسم از حجت‌الاسلام حسین کثیرلو رئیس کل دادگستری استان اردبیل برای انجام هماهنگی و اقدامات حمایتی از زندان‌های استان به ویژه در بحث کاهش جمعیت کیفری و اشتغال و فناوری قدردانی کرد.

کد خبر 5915399

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha