۲۶ مهر ۱۴۰۲، ۱۷:۰۱

رییس کل دادگستری خوزستان:

جرایم مرتبط با سلاح گرم در شعب ویژه رسیدگی می‌شود

جرایم مرتبط با سلاح گرم در شعب ویژه رسیدگی می‌شود

اهواز- رییس کل دادگستری خوزستان گفت: در راستای کنترل و کاهش استفاده از سلاح گرم در کنار اقدامات فرهنگی، شعب ویژه‌ای نیز برای رسیدگی به جرایم مرتبط اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار مهر، علی دهقانی ظهر امروز چهارشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای با اعلام این خبر بیان کرد: با توجه به آثار زیانبار استفاده از سلاح گرم در جامعه و در راستای کاهش و پیشگیری از این اقدام خطرناک و خسارت بار، نشست ستاد رسیدگی به جرایم خاص دادگستری استان خوزستان با حضور مقامات قضائی، ضابطان و نهادهای مرتبط تشکیل شد.

وی افزود: در کنار اقدامات ایجابی و فرهنگی دستگاه‌های متولی، ضابطان به محض اطلاع از بروز جرایم مرتبط با استفاده از سلاح‌های غیر مجاز و استفاده غیر مجاز از سلاح‌های مجاز و قدرت نمایی، بلافاصله نسبت به شناسایی و دستگیری همه مرتکبان با این جرایم اقدام کنند.

رئیس کل دادگستری خوزستان تاکید کرد: باید از ظرفیت‌های فرهنگی، شیوخ، روحانیون، ریش‌سفیدان و معتمدان برای مقابله با استفاده از سلاح استفاده شود؛ بر این اساس شعب ویژه‌ای در دادگستری استان به همین منظور اختصاص یافته تا با افرادی که با قانون‌گریزی در مراسم شادی و عزا و هنگام نزاع و اختلاف از سلاح گرم استفاده می‌کنند، با قاطعیت و سرعت بیشتر رسیدگی و برخورد اثرگذار، بازدارنده و عبرت‌آموز با آنان صورت گیرد.

کد خبر 5915453

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha