۲۸ مهر ۱۴۰۲، ۱۵:۱۱

یک هفته با کتاب؛

تعطیلی نمایشگاه لبنان و معرفی برگزیدگان جایزه شهید همدانی

تعطیلی نمایشگاه لبنان و معرفی برگزیدگان جایزه شهید همدانی

فعالیت نمایشگاه کتاب لبنان و تعطیلی آن در پی جنایت رژیم صهیونیستی همچنین معرفی برگزیدگان جایزه شهید همدانی از جمله مهم‌ترین رویدادهای این هفته در حوزه کتاب و ادبیات بودند.

خبرگزاری مهر _ گروه فرهنگ و ادب: در مطالعه و مرور اخبار این هفته حوزه کتاب و ادبیات به پنج خبر مهم پرداخته‌ایم.

آغاز به کار نمایشگاه کتاب لبنان و تعطیلی آن در پی جنایت رژیم صهیونیستی همچنین معرفی برگزیدگان جایزه شهید همدانی از جمله مهم‌ترین رویدادهای این هفته در حوزه کتاب و ادبیات بوده است.

همچنین درگذشت برنده جایزه نوبل، معرفی نامزدهای مرحله نهایی جایزه شهید اندرزگو از جمله دیگر اخبار مهم دیگری بوده است که در این گزارش به آن‌ها پرداخته‌ایم.

مشروح این گزارش را در ادامه می‌خوانید:

درگذشت برنده جایزه نوبل

به نقل از گاردین، لوئیز گلوک، شاعر برنده جایزه نوبل و ملک‌الشعرای سابق آمریکا در ۸۰ سالگی درگذشت.

گلوک، شاعری با صراحت با اشعاری موجز و اغلب غمگین که با اشاره و الهام از اساطیر کلاسیک در کنار خاطره‌ها و نگاه فلسفی سروده می‌شدند جایزه نوبل ادبیات سال ۲۰۲۰ را دریافت کرده بود.

تعطیلی نمایشگاه کتاب لبنان

هشتمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب لبنان پنج‌شنبه بیستم مهر با حضور جمهوری اسلامی ایران و محمد وسام المرتضی؛ وزیر فرهنگ لبنان، مصطفی بی رم؛ وزیر کار لبنان، سمیره عاصی؛ رئیس اتحادیه ناشران لبنان و جمعی از چهره‌های سیاسی و فرهنگی لبنان و دیگر کشورها در منطقه فروم بیروت آغاز به کار کرد.

در پی جنایت وحشیانه رژیم صهیونیستی و کشتار زنان و کودکان و مردم فلسطین در بیمارستان المعمدانی، مسئولان این نمایشگاه کردند نمایشگاه در واکنش به این جنایت، چهارشنبه ۲۶ مهر تعطیل بوده و برنامه‌های معمول خود را اجرا نکرد.

معرفی نامزدهای نهایی جایزه ادبی مهرگان

دبیرخانه جایزه ادبی مهرگان فهرست ۷ کتاب علمی زیست‌محیطی، ۷ تشکل مردم‌نهاد و پنج کنشگر برتر حوزه حوزه محیط زیست ایران را که به مرحله نهایی دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم راه یافته‌اند، اعلام کرد.

معرفی برگزیدگان جایزه شهید همدانی

اختتامیه سومین دوره دوسالانه انتخاب آثار برتر مدافعان حرم و جبهه مقاومت، حرم شهید حاج حسین همدانی با حضور سرداران لشکری و کشوری، خانواده شهدا، نویسندگان، ناشران و اصحاب رسانه غروب سه شنبه ۲۵ مهر در سالن خلیج فارس موزه ملی دفاع مقدس و انقلاب اسلامی برگزار شد.

در این مراسم برگزیدگان بخش‌های مختلف این جایزه ادبی معرفی شدند.

کد خبر 5916781

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha