۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵

فرماندار میامی:

میامی ۷ تعاونی ویژه بانوان دارد

میامی ۷ تعاونی ویژه بانوان دارد

میامی- فرماندار میامی از فعالیت هفت تعاونی ویژه بانوان در شهرستان خبر داد و گفت: ۷۵ درصد کل مجوزهای اشتغال خانگی شهرستان میامی در یک و نیم سال اخیر مرتبط با بانوان بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا آشوری صبح یکشنبه در جلسه کارگروه اجتماعی و فرهنگی سلامت، زنان و خانواده شهرستان میامی به میزبانی فرمانداری ضمن بیان اینکه در چند ماه اخیر، فوت مادر باردار در شهرستان گزارش نشده است، تاکید کرد: نرخ افزایش جمعیت در شهرستان میامی را شاهد هستیم.

وی درباره اقدامات صورت گرفته برای بانوان افزود: دوره‌های آموزشی پیشگیری از اعتیاد برای ۵۴۶ نفر از بانوان شهرستان اجرایی شده است همچنین ۱۳۹ نفر از زنان خانوار شهرستان میامی در حوزه تأمین اجتماعی و بیمه زنان خانوار، تحت پوشش قرار گرفتند که ۱۱ مورد آنها تنها در مهرماه ۱۴۰۲ بوده است.

فرماندار میامی با بیان اینکه انجمن معتمدان معین در بنیاد شهید میامی راه اندازی شده است، بیان کرد: کارگاه آموزش هر مادر ایرانی یک مادر قرآنی یکی دیگر از اقداماتی است که در زمینه اعتلای بانوان شهرستان صورت گرفته است.

آشوری با بیان اینکه در شهرستان میامی هفت تعاونی در حوزه بانوان فعالیت دارد، گفت: در سال گذشته و سال جاری ۷۵ درصد مجوز اشتغال خانگی شهرستان میامی به بانوان اختصاص داشته که نشان از نقش بانوان در توسعه اقتصادی و کسب و کارهای شهرستان می‌دهد.

وی با بیان اینکه در سال جاری ۲۰ نفر از بانوان در شرکت‌های مختلف مشغول به کار شدند، بیان کرد: یکی از تعاونی‌های شهرستان که ۱۰۰ درصد توسط بانوان اداره می‌شود امسال توانسته تعاونی برتر استان سمنان لقب گیرد که نشان از توانمندی بانوان دارد.

فرماندار میامی با بیان اینکه هر بانوی باردار، یک بار در طول بارداری، از سونوگرافی و خدمات دندانپزشکی به صورت رایگان می‌تواند استفاده کند، تاکید کرد: بازدید از هشت مرکز جامع سلامت در شهرستان به صورت ماهانه انجام می‌شود تا کاستی در خصوص خدمات بهداشت و درمان نداشته باشیم.

آشوری با بیان اینکه فضای مجازی مختص بانوان در شهرستان میامی راه اندازی خواهد شد، افزود: در بحث انتخابات از معتمدان بانوی شهرستان نیز استفاده کردیم و مقرر شده تا یک شعبه ویژه خواهران در انتخابات اسفندماه پیش رو، ایجاد شود.

کد خبر 5918315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha