۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۴

مدیرعامل آب و فاضلاب آذربایجان غربی:

مشکل تأمین آب آشامیدنی ۳۰۰ روستای آذربایجان غربی رفع شد

مشکل تأمین آب آشامیدنی ۳۰۰ روستای آذربایجان غربی رفع شد

ارومیه - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از رفع مشکل آب آشامیدنی ۳۰۰ روستای استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اشرفی در این زمینه اظهار کرد: در این روستاها با ساماندهی و رفع اتفاقات در شبکه‌های انتقال و توزیع، تجهیز چاه‌های آب و مخازن ذخیره از بروز مشکل در تأمین آب آشامیدنی در فصل گرم سال پیشگیری شد.

وی، با بیان اینکه در حال حاضر بیش از دو هزار روستای استان زیر پوشش خدمات مستقیم شرکت آب و فاضلاب قرار دارند، افزود: با تلاش‌های انجام گرفته توسط پرسنل شرکت آب و فاضلاب، آب آشامیدنی سالم، بهداشتی و مستمر در اختیار یک میلیون و ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساکن در این روستاها قرار می‌گیرد.

اشرفی، با اشاره به اجرای طرح‌های محرومیت زدایی در سطح روستاهای استان اظهار کرد: در حال حاضر عملیات آبرسانی به ۳۶۹ روستا در قالب طرح‌های محرومیت زدایی و با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) سپاه در دست اجراست.

وی، اعتبار پیش بینی شده برای این طرح‌ها را ۱۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: در ادامه طرح‌های محرومیت زدایی و در قالب قراردادهای دوم و سوم نیز آب آشامیدنی پایدار ۶۰۰ روستای دیگر استان تأمین خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی اضافه کرد: با اجرای کامل این دو طرح، نزدیک به ۱۰۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار آذربایجان غربی از آب آشامیدنی سالم و پایدار بهره مند خواهند شد.

کد خبر 5918585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha