۳۰ مهر ۱۴۰۲، ۱۴:۱۷

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان اعلام کرد؛

مشارکت صنایع هرمزگان در احداث ۳۳۰ کلاس درس

مشارکت صنایع هرمزگان در احداث ۳۳۰ کلاس درس

بندرعباس - مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: برای نخستین بار گلریزان ساخت ۳۳۰ کلاس درس در کشور با مشارکت صنایع بزرگ و کوچک در هرمزگان کلید خورد.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد قویدل در همایش گرامیداشت هفته پیوند اولیا و مربیان در بندرعباس افزود: این تعداد کلاس درس در قالب ۳۰ مدرسه با جذب اعتباری افزون بر یک‌هزار میلیارد ریال از محل کمک و مساعدت صنایع و بنگاه‌های اقتصادی غرب استان احداث می‌شود.

وی با اشاره به اینکه با وجود صنایع و شرکت‌های بزرگ در هرمزگان وجود مدارس تخریبی و غیراستاندارد زیبنده دانش‌آموزان این استان نیست، بیان کرد: اگر نتوانیم اعتبارات بخش خصوصی و خیران را جذب کنیم و آن‌ها را پای کار بیاوریم، ممکن است اصلاح این وضع فضاهای آموزشی سالیان متمادی طول بکشد.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان، ضمن آرزوی آینده‌ای درخشان برای استان در جهت توسعه و افزایش فضاهای آموزشی گفت: خوشبختانه با درایت استاندار و توجه ویژه وزارت آموزش و پرورش به عدالت آموزشی، استان هرمزگان در کسب رتبه‌های زیر ۱۰۰ کنکور سراسری (۱۴۰۲)، ۱۰۰ درصد و در قبولی پزشکی نیز بالای ۶۰ درصد رشد داشته است.

قویدل ادامه داد: ۲۰۰ دانش آموز این استان در کنکور ۱۴۰۲ در رشته‌های پزشکی، داروسازی و دندانپزشکی قبول شدند که نسبت با سال گذشته حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل آموزش و پرورش هرمزگان گفت: این موفقیتی که امسال شاهد آن هستیم در واقع نشان از حمایت ویژه استاندار به نظام تعلیم و تربیت و توجه وزارتخانه به موضوع آموزش در مناطق محروم و عدالت آموزشی است.

در سال تحصیلی جدید ۴۳۰ دانش آموز هرمزگانی در ۲۳ منطقه آموزشی و سه‌هزار و ۷۰۰ مدرسه مشغول به تحصیل شدند؛ ۲۸ هزار معلم تدریس این دانش‌آموزان را برعهده دارند.

کد خبر 5918623

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha