۱ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۷

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی:

تامین امنیت شهروندان اراکی در گرو اجرای طرح پیاده راه سازی

تامین امنیت شهروندان اراکی در گرو اجرای طرح پیاده راه سازی

اراک- رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: اجرای طرح پیاده راه سازی در هسته مرکزی شهر اراک، امنیت شهروندان را تامین می کند.

علی حسینی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: اجرای طرح پیاده راه در هسته مرکزی شهر از سال‌های گذشته اقداماتی در سطح شهر همچون همدان و تهران انجام شده که نقش مهمی در کاهش تصادفات داشته است.

وی افزود: یکی از راه‌های برون رفت از مشکلات هسته مرکزی شهر، پیاده راه سازی هسته مرکزی شهر است که در این راستا نشست‌های متعددی در شورای ترافیک برگزار شد و باید اذعان داشت که ما موافق هستیم اما باید زیر ساخت‌ها فراهم شود.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی گفت: انتظار است شهرداری برای تمرکز زدایی در هسته مرکزی شهر نخست حوزه حمل و نقل را برای تردد مردم ساماندهی کند همچنین در هر منطقه، مکان‌هایی برای عرضه میوه و تره‌بار مردم ایجاد کنند که مردم مجبور نباشند به هسته مرکزی شهر مراجعه کنند.

حسینی تصریح کرد: هسته مرکزی شهر باید محل امنی برای شهروندان باشد که بتوانند از محل‌های تاریخی بازدید کنند.

وی گفت: در شورای ترافیک مصوب شد این طرح از میدان شورا تا ابتدا خیابان محسنی در خیابان امام اجرا شود که امید است شهروندان از این طرح استقبال کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی استان مرکزی تاکید کرد: به طور حتم با اجرای طرح در این ۲ محور پل خیبر کاربردی ندارد و باید نسبت به جمع آوری آن اقدام کرد.

حسینی با اشاره به تردد خودروهای تک سرنشین در هسته مرکزی شهر عنوان کرد: اجرای طرح پیاده راه در مرکز شهر اهمیت بالایی دارد تا ترافیک این منطقه تحت کنترل قرار گیرد.

وی با اشاره به رویکرد کلانشهرها در خصوص پیاده محور کردن هسته مرکزی شهرها و واگذاری این مناطق به عابرین پیاده گفت: شهر باید تبدیل به محیطی شود که عابرین پیاده احساس امنیت و راحتی کنند.

کد خبر 5919188

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مجید IR ۱۴:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      2 0
      خبرگزاری مهر اگر این کامنت را به اطلاع رئیس راهنمایی رانندگی اراک برسانید ممنون می شوم اولا پلیس راهور انچه که فکر میکنیم در رابطه با کارشان انجام وظیفه درستی انجام نمی دهند وبه پیشنهادها مردم توجه ای ندارند دراین شهر چنان موتور سوارها ورانندهای خودرو در جلوی چشم راهور درپیاده روها حرکت میکنند
    • بدون نام IR ۱۹:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      2 0
      اول خیابان های جانشینی ایجاد شود سپس خیابان های مرکز شهر بلوکه ومسدود شود.
    • مرتضی کلهر US ۲۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      3 0
      لطفا به شخصیت مردم شهر احترام گذاشته و نظرات غیر اصولی و غیر کارشناسی خود را به مردم تحمیل نکنید لذا قبل از ایجاد پیاده راه سازی و مسدود کردن خیابان اصلی راههای جایگزین را معرفی فرمایید با انجام پیاده راه سازی حجم ترافیک را باحجم گسترده تر به خیابانهای کم عرضتر منتقل میکنید
    • IR ۲۳:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
      2 0
      سلام مدیران شهری اراک از میدان ولی عصر تا انتهای خ امام تونل بزنید تا مشکل عبور مرور حل بشود اندازه شهر قم نیستید لطفا سری بزنید به شهرهای دیکه ببینید چکار کردند شما فقط یاد گرفتید خیابانهای اراک هر روز یک طرفه کنید والسلام
    • امیر IR ۱۶:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۲
      1 0
      بی زحمت یه خط هوایی برای ماشین ها درست کنید، بعد بفکر امنیت مردم باشید