۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت خبرداد:

برگزاری رویداد سراسری رقابت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی

برگزاری رویداد سراسری رقابت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت گفت: رویداد سراسری رقابت دانشجویان در کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌های سراسر کشور در دو سطح استانی و کشوری برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، اسماعیل عجم با اعلام این خبر از ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی این رویداد توسط دانشگاه آزاد اسلامی، وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی خبر داد.

عجم گفت: «شیوه‌نامه اجرایی اولین رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی» از سوی دکتر فرزاد جهان بین معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و دکتر عباس شیراوژن معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ابلاغ شده است.

وی با اشاره به این که سه دوره این رویداد در سال‌های گذشته در دانشگاه آزاد و با استقبال بی‌نظیر دانشجویان برگزار شده است، گفت: پیرو برگزاری موفق این رقابت ها در دانشگاه آزاد، مقرر شد در راستای تحقق منویات مقام معظم رهبری در ایجاد محیط سالم برای شکل‌گیری بحث‌های تخصصی و تضارب آراء و ارتقاء فرهنگ گفت‌وگوی مستدل، مستند و اخلاقی و در پاسخ به دستور معظم‌له این رویداد در دانشگاه‌های سراسر کشور در دو سطح، استانی و کشوری برگزار شود.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت با تاکید بر اهمیت تداوم این سنت حسنه در دانشگاه‌ها و تحقق منویات رهبر معظم انقلاب، در تشریح اهداف برگزاری این رویداد گفت: تضارب افکار و اندیشه‌ها برای حل مسائل کشور، ایجاد محیط مطلوب برای بیان آزادانه و مسئولانه اندیشه‌ها در دانشگاه با توجه به تقویت مؤلفه‌های وحدت، امنیت ملی و ارزش‌های اسلامی از مهم ترین اهداف برگزاری رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی است.

عجم با اشاره به لزوم ارتقای فرهنگ نقدپذیری، تفکر خلاق و نقاد و ایجاد شور و نشاط میان دانشجویان و اساتید، خاطر نشان کرد: تمرین و تقویت فعالیت‌های گروهی منسجم و هدفمند، تقویت انگیزه‌های ارتقای دانش و آگاهی در میان دانشگاهیان و ایجاد بستر مناسب برای تشویق و زمینه‌سازی فرآیند تولید علم؛ به‌ویژه احیای امر به معروف و نهی از منکر تخصصی و آموزش عملی رعایت اخلاق اسلامی و نحوه گفتگوی علمی، مستند، و مستدل با منتقدان از دیگر اهداف برگزاری رویداد سراسری رقابت تیم‌های دانشجویی در کرسی‌های آزاداندیشی است.

مدیر کل فرهنگی وزارت بهداشت در توضیح شیوه نامه گفت: این شیوه نامه که شامل موارد دیگر از جمله ساختار تشکیلاتی، زمان بندی، ضوابط تشکیل تیم ها، الزامات اجرایی رویداد سراسری و ... است به صورت تفصیلی در اختیار واحدهای دانشگاه‌ها قرار گرفته است.

کد خبر 5919263

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha