۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۳۷

امام جمعه سیراف:

نگاه اسلام به زنان بر پایه کرامت و عزت است

نگاه اسلام به زنان بر پایه کرامت و عزت است

بوشهر- امام جمعه سیراف گفت: بر اساس تعالیم ارزشمند اسلامی، ارزش زن نگاه دیگری پیدا کرده و دارای جایگاه خاصی از عزت، کرامت و عفت شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد صادق عاشوری صبح دوشنبه در نشست جهاد تبیین در مدرسه دخترانه معارف کنگان اظهار داشت: نمونه زن حقیقی زنی است که عزت، کرامت و عفاف داشته باشد و نمونه‌های غربی و تفکر آنها مصداق بارز نگاه ابزاری و کالایی به زنان است.

امام جمعه سیراف بیان کرد: در جامعه جاهلی قبل از اسلام، زن ارزش چندانی نداشت و تولد نوزاد دختر، مایه ننگ و باعث خشم مردان آن دوران می‌شد.

وی گفت: در جهان غرب نیز به زنان ظلم و حق آنها پایمال می‌شود، اما با ظهور اسلام و تعالیم ارزشمند اسلامی، ارزش زن نگاه دیگری پیدا کرده و دارای جایگاه خاصی از عزت، کرامت و عفت شد.

وی بیان کرد: ۲ نوع زندگی زندگی هدفمند و زندگی هدر مند وجود دارد و کسانی که زندگی هدفمند دارند زندگی آنها بر پایه تعقل و تفکر و در واقع تعقل، تفکر و اندیشه در مسیر زندگی هدفمند است و در یک مسیر حرکت می‌کنند و سبب رشد و تعالی هم جامعه وهم خانواده می‌شود.

امام جمعه سیراف ادامه داد: کسانی که زندگی آنها هدر مند است هیچ هدفی را دنبال نمی‌کنند و زندگی آنها در یک مسیر پر تلاطم و پر پیچ و خم قرار دارد و منجر به شکست می‌شود.

وی تصریح کرد: جامعه غربی ارزش زن را در نگاه سخیف خود به عنوان ابزار می‌شناسد و برای رشد و تعالی این مخلوق شایسته خداوندی تلاش نمی‌کند لذا زاویه دید خود را محدود کرده و برای زن ارزش قائل نمی‌شود.

در این نشست بصیرتی حجت الاسلام علی محمدی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان کنگان نیز حضور داشت.

کد خبر 5919396

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha