۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۲

مدیر شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه:

تصفیه خانه شهرک ولیعصر تربت حیدریه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تصفیه خانه شهرک ولیعصر تربت حیدریه ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

تربت حیدریه- مدیر شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه گفت: در حال حاضر تصفیه خانه شهرک ولیعصر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد در حال تکمیل است.

علیرضا عباسی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر تصفیه خانه شهرک ولیعصر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد توسط شرکت آب و فاضلاب در حال تکمیل هست که امیدواریم در مهرماه ۱۴۰۳ مورد بهره برداری قرار گیرد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه افزود: شهرستان تربت حیدریه پیشرو در ایجاد و توسعه زیرساخت‌های فاضلاب در استان خراسان رضوی است.

وی گفت: یکی از سیاست‌های فعلی وزارت نیرو، بازچرخانی آب و استفاده از پساب به جای برداشت بیشتر از منابع آبی است.

عباسی تصریح کرد: با توجه به اینکه شهرستان تربت حیدریه در مناطق نیمه خشک واقع شده و به تبع آن از منابع آب سطحی بی بهره بوده و منابع آب زیرزمینی آن محدود و در معرض، تنش آبی قرار گرفته است، لذا ایجاد شبکه‌های جمع آوری و تصفیه فاضلاب از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

مدیر شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه افزود: در این راستا با احداث تصفیه خانه شماره یک و اجرای بخش عمده‌ای از شبکه‌های فاضلاب توسط شرکت آب و فاضلاب، زمینه حضور سرمایه گذار فاضلاب در شهرستان فراهم شد تا با واگذاری بخشی از فعالیت‌های توسعه و بهره برداری فاضلاب، فرصت ارتقای سطح کمی و کیفی سیستم فاضلاب شهر بوجود آید و خوشبختانه در حال حاضر تصفیه خانه شهرک ولیعصر با اعتبار ۸۰ میلیارد تومان و با پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد توسط شرکت آب و فاضلاب در حال تکمیل است که امیدواریم در مهرماه ۱۴۰۳ به بهره برداری برسانیم.

وی بیان کرد: همچنین با پیگیری بیش از ۲ سال، ساخت تصفیه خانه فاضلاب شهر نسر با اعتبار ۱۸ میلیارد تومان در دستور کار قرار گرفته و در روزهای آتی عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار پروژه آغاز می‌شود و از طرفی در راستای اجرای تعهدات شرکت سرمایه گذار فاضلاب شهر تربت حیدریه، احداث فاز دوم تصفیه خانه شماره یک نیز در دستور کار قرار گرفته و مراحل طراحی آن توسط شرکت مشاور در حال انجام است.

عباسی در ادامه افزود: یکی از دغدغه‌های همشهریان اجرای شبکه‌های فاضلاب است که اجرای این شبکه‌ها در مناطق کاشانی، مطهری، شقایق و رازی، شهید سلیمانی، خیابان جمهوری، رضاشهر، امام رضا و خرداد به صورت همزمان در حال اجرا است و مناطق باقیمانده عدالت، مهر، مهرآوران، باهنر با الویت بندی‌های مشخص شده تکمیل خواهد شد.

مدیر شرکت آب و فاضلاب تربت‌حیدریه عنوان کرد: در نهایت با اشاره به این نکته که اجرای شبکه‌های فاضلاب جز خدمات پرهزینه شهری است، ضمن عذرخواهی از بابت ایجاد مشکلات تردد و نظافتی در مناطق در حال اجرای شبکه فاضلاب، تلاش داریم با نظارت و پیگیری و با همکاری دستگاه‌های متولی مرتبط در سطح شهرستان، دغدغه بهره مندی همشهریان از خدمات دفع فاضلاب را برطرف کنیم.

کد خبر 5919624

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha