۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۴۰

فرماندار رودسر تاکید کرد؛

تولید روزانه ۱۰۰تُن زباله در شهرستان رودسر/ آموزش تفکیک ضروری است

تولید روزانه ۱۰۰تُن زباله در شهرستان رودسر/ آموزش تفکیک ضروری است

رودسر- فرماندار رودسر با تاکید بر آموزش تفکیک زباله از مبدا گفت: رودسر در زمینه پسماند با چالش جدی مواجه است.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد حیدری بعد از ظهر دوشنبه در جلسه مدیریت پسماند شهرستان رودسر اظهار کرد: پسماند و انباشت زباله سالیان متمادی است که به عنوان یکی از معضلات مهم زیست محیطی محسوب می‌شود.

وی افزود: اقدامات انجام شده از شهرستان‌ها در این زمینه رضایت بخش ارزیابی نشده و شهرستان رودسر هم در حوزه پسماند با چالش جدی مواجه است.

حیدری بیان کرد: روزانه ۱۰۰ تن زباله در شهرستان تولید می‌شود که بیشترین حجم آن مربوط به شهر رودسر با تولید ۳۰ تن زباله در روز است.

وی با بیان اینکه امروز ۱۲۹ روستای شهرستان کار تفکیک زباله از مبدأ را به درستی انجام می‌دهند، گفت: این آمار در مقابل ۴۰۰ روستای شهرستان رقم کمی است.

فرماندار رودسر بر رفع معضل پسماند با بهره گیری از شرکت‌های دانش بنیان بومی تاکید کرد و گفت: باید از شرکت‌های دانش بنیان برای کاهش حجم زباله استفاده کرد.

وی تصریح کرد: اقداماتی خوبی در خصوص تفکیک زباله صورت گرفته و شاهد ۲ تن تفکیک زباله روزانه هستیم که این نوید بخش خوبی است.

حیدری نخستین قدم در اتصال حلقه‌های مرتبط در خصوص مدیریت پسماند را ترویج و آموزش تفکیک زباله از مبدا عنوان کرد و گفت: همه دست به دست هم دهند تا معضل دیرینه پسماند از شهرستان رفع شود.

فرماندار رودسر بیان کرد: باید روزانه زباله ریجکت شده به روش علمی با رعایت همه استانداردهای زیست محیطی دفع کنیم و از ورود حجم زیاد زباله با کمک آموزش‌های مردمی، سازمان‌های مردم نهاد و استفاده از طرح نوآوری تفکیک زباله از مبدا جلوگیری کنیم تا به شرایط نرمال برسیم.

کد خبر 5919829

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha