۴ آبان ۱۴۰۲، ۷:۴۴

همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س)؛

همایش «بانوان فاطمی» در امامزاده سید ابراهیم لاهرود برگزار می‌شود

همایش «بانوان فاطمی» در امامزاده سید ابراهیم لاهرود برگزار می‌شود

مشگین‌شرقی-مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم(ع) مشگین شرقی گفت: ششمین همایش «بانوان فاطمی» همزمان با سالروز وفات حضرت معصومه(س) در این امامزاده برگزار خواهد شد.

اسماعیل دستگزار در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، اظهار کرد: ششمین همایش بزرگ «بانوان فاطمی» همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه (س) در جوار بارگاه ملکوتی امامزاده جلیل‌ القدر حضرت سید ابراهیم خراسانی (ع) شهر لاهرود برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش بزرگ در وصف عظمت زندگی و دوران حیات این بانوی بزرگوار اسلام، با حضور مدیر کل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل و بخشدار مشگین‌شرقی روز پنج شنبه ۴ آبان ماه از ساعت ۱۰ تا ۱۲ قبل از ظهر برگزار خواهد شد.

مدیر مسئول کانون فرهنگی، هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) مشگین شرقی ادامه داد: در این همایش ضمن سخنرانی، مرثیه خوانی و عزاداری در سوگ وفات حضرت فاطمه معصومه (س)، برنامه‌های تربیتی و سبک زندگی اسلامی و همچنین اعلام انزجار از استکبار و صهیونیست کودک‌کش و ابراز همدردی با مردم مظلوم فلسطین و غزه انجام خواهد گرفت.

دستگزار با تاکید بر ولایت‌پذیری حضرت فاطمه معصومه (س) به عنوان یک ارزش در جامعه اسلامی، ادامه داد: این همایش با هدف تعمیق و نهادینه‌سازی فرهنگ فاطمی به عنوان الگوی پسندیده برای آحاد مردم به ویژه مادران و دختران فاطمی و با حضور فعال اعضای خواهران کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) و شیفتگان و محبان اهل بیت (ع) برگزار خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (ع) با استفاده از ظرفیت نهاد امامت جمعه و پایگاه بسیج خواهران در راستای ایفای رسالت خدمت به ساحت مقدس حضرت فاطمه معصومه (س)، این ویژه برنامه را در ایام وفات آن بانوی مکرمه اسلام تدارک دیده است.

مدیر مسئول کانون فرهنگی هنری امامزاده سید ابراهیم (س) مشگین شرقی بیان کرد: نیاز است همه ما با بهره‌مندی از فضای معنوی این ایام ارزشمند و سیره عملی کریمه اهل بیت (ع) به عنوان اسوه حسنه ارزش‌های الهی و انسانی و ترویج آموزه‌های فاطمی و فضائل آن حضرت بر اساس نیازهای روز جامعه و با تمسک به حبل‌المتین ولایت نسبت به توسعه و تعمیق سبک زندگی فاطمی اهتمام داشته باشیم.

دستگزار با اشاره به استفاده از ظرفیت کانون‌های فرهنگی، هنری مساجد جهت تبیین سبک زندگی اسلامی و اشاعه فرهنگ فاطمی، بیان کرد: ایام سوگواری و وفات کریمه اهل بیت (ع) فرصت مناسبی برای تبیین اندیشه‌های ناب فاطمی، تبلیغ و ترویج فضائل حضرت فاطمه معصومه (س) و ایجاد فضای معطر و بصیرت افزایی ولایی در جامعه است.

کد خبر 5922089

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha