۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۹

سرپرست مدیریت منابع آب گنبد کاووس عنوان کرد؛

انسداد ۴۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان گنبد کاووس

انسداد ۴۵ حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان گنبد کاووس

گنبد کاووس- سرپرست مدیریت منابع آب شهرستان گنبد کاووس از انسداد ۴۵ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان طی شش ماه ابتدایی امسال خبر داد .

به گزارش خبرگزاری مهر، سید علی حسینی از انسداد ۴۵ حلقه چاه غیر مجاز در این شهرستان طی ۶ ماه ابتدایی امسال خبر داد و اظهار کرد: همچنین تعداد ۱۴ مورد احکام قضائی نیز جهت انسداد چاه‌های غیر مجاز صادر شده است.

وی افزود: طی این مدت تعداد ۵ جلسه شورای حفاظت در شهرستان به جهت صیانت از منابع آبی برگزار شد و تعداد ۱۰۸ عدد کنتور هوشمند بر روی چاه‌های مجاز شهرستان نصب شده است.

سرپرست مدیریت منابع آب شهرستان گنبد کاووس در ادامه با اشاره به اینکه منابع آب‌های زیرزمینی از منابع استراتژیک و مهم استان محسوب می‌شود، گفت: برداشت بی‌رویه از منابع آب‌های زیرزمینی استان باعث افت شدید سطح آب‌های زیرزمینی شده است.

وی اظهار کرد: وزارت نیرو برای جلوگیری از تشدید بحران در دشت‌های ممنوعه، طرح‌ها و پروژه‌های مهمی را در دستورکار دارد که در کنار طرح احیا و تعادل‌بخشی از منابع آب‌های زیرزمینی با تشکیل کارگروه استانی سازگاری با کم آبی که دستگاه‌های اجرایی مرتبط در آن حضور دارند مقرر شد با کمک کشاورزان و مسئولان استانی، برداشت و تغذیه آب‌های زیرزمینی را به تعادل برسانیم.

وی ضمن هشدار به افرادی که اقدام به حفر غیرمجاز چاه و برداشت آب از آن را می‌کنند، خاطرنشان کرد: اکیپ‌های گشت و بازرسی در راستای عمل به رسالت بزرگ خود یعنی حفاظت از منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی، همواره در حال فعالیت هستند.

کد خبر 5922451

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha