۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۵۸

رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه:

اجازه به‌کارگیری مدیران ناکارآمد را در دستگاه قضا نمی دهیم

 اجازه به‌کارگیری مدیران ناکارآمد را در دستگاه قضا نمی دهیم

ساری- رییس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه گفت: قوه قضاییه اجازه نخواهد داد تا مدیران ناکارآمد و سفارش‌پذیر در مسئولیت‌های اداری و قضایی دستگاه قضا به‌کارگیری شوند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام عبداللهی در سی‌اُمین نشست فصلی رؤسای حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در سراسر کشور با اشاره به سالروز رحلت اسوه کم بدیل زنان عالم حضرت فاطمه معصومه (ع) اظهار داشت: به دلیل شخصیت و برکت وجودی‌ِ حضرت معصومه (س) شهر قم امروز محل ارتقا فقاهت جعفری شده و امروز افتخار عالم تشیع این است.

وی با اشاره به بخشی از فرمایشات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه موضوع اخیر فلسطین و آنچه در فلسطین اتفاق افتاده است از آن به عنوان زلزله ویرانگر و شکست غیرقابل ترمیمی یاد کرد که رژیم طفل کُش و آدمکش صهیونیستی عامل آن بوده است، افزود: با عنایت و امدادهای غیبی خداوند متعال در آینده نزدیک پیروزی نصیب جبهه حق شود.

حجت الاسلام عبداللهی با اشاره به مأموریت‌ها و وظایف مهم و متعدد تعیین شده در اساسنامه مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه به عنوان تنها متصدی امورات حفاظتی و اطلاعاتی در قوه قضائیه گفت: هیچ عامل و حائلی نمی‌تواند در مسیر پیشرفت کار حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه در سراسر کشور خلل و یا وقفه‌ای ایجاد کند.

رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضائیه با اعلام اینکه کلیه مدیران حفا در سراسر کشور و به خصوص معاونان ومدیران ستادی مرکز با تشکیل ستاد پیشگیری و مدیریت بحران در دو سال اخیر تمامی تلاش خود را در جهت حفظ سرمایه انسانی قوه قضائیه و مقابله با عواملی که در صدد مخدوش کردن چهره و عملکرد مؤثر قوه قضائیه به کار بسته‌اند، افزود: با تدابیر و پیشگیری‌های به عمل آمده توطئه‌های دشمنان علیه عدلیه خنثی و اثرات و ثمرات بسیار خوبی با مصادیق متعدد در درون و بیرون از قوه قضائیه تثبیت شد.

حجت‌الاسلام عبداللهی با اشاره به «اصل تعالی بخشی» که از جمله سیاست‌های راهبردی قوه قضائیه در سند تحول قضائی است، بیان داشت؛ در طول دو سال اخیر با نوآوری‌های ایجاد شده طی بازنگری به عمل آمده در «اصل صیانت» و لزوم حفظ سرمایه‌های انسانی قوه قضائیه موجبات «تعالی اخلاقی» در درون قوه قضائیه فراهم شده است.

وی با اشاره به اینکه شاخصِ نشانگر تلاش‌های حفاظت و اطلاعات، موضوع مبارزه با فساد است که با شناسایی دقیق علل و عوامل بروز فساد و آثار و نتایجی که بروز فساد، حاکمیت سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و دینیِ نظام اسلامی را تهدید و موجبات تزلزل در حاکمیت کشور را فراهم می‌کند، تأکید کرد؛ ضمن لزوم بررسی عاجل جهت شناسایی علل و عوامل بروز فساد و مسائل مبتلابه در درون قوه قضائیه که از راهبردهای اساسی مرکز حفاظت و اطلاعات است، توجه به پیچیده‌تر شدن آسیب‌ها وتهدیدها موجود، «مسئله محوری» نسبت به «موضوع محوری» اولویت دارد و با مسائل آسیب زا و ساختارهای فساد زا به شدت مبارزه خواهد شد.

وی افزود: قوه قضائیه اجازه نخواهد داد تا مدیران ناکارآمد و سفارش‌پذیر در مسئولیت‌های اداری و قضائی دستگاه قضا به‌کارگیری شوند و مبارزه با فساد و مفسدان باید به صورت هوشمندانه و با بهره‌گیری از دانش و فناوری‌های روز دنیا صورت پذیرد.

کد خبر 5922636

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha