۴ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۵۰

رییس کل دادگستری خراسان شمالی:

۱۰۰ کارشناس رسمی در دادگستری خراسان شمالی جذب می‌شوند

۱۰۰ کارشناس رسمی در دادگستری خراسان شمالی جذب می‌شوند

بجنورد_ رییس کل دادگستری خراسان شمالی با اشاره به اینکه اطاله دادرسی مهمترین نگرانی دستگاه قضائی است گفت: قریب به ۱۰۰ کارشناس رسمی دادگستری در آینده نزدیک جذب و به کارگیری می‌شوند.

به گزارش خبرنگار مهر حجت الاسلام رضا براتی‌زاده در جریان بازدید از حوزه قضائی شهرستان بام و صفی آباد اطاله دادرسی را همچنان به عنوان مهمترین نگرانی و ابر چالش دستگاه قضائی برشمرد و به مهمترین علل مؤثر در بروز این معضل اشاره و خاطر نشان کرد: طبق بررسی‌های معمول بخشی از مبانی شکل‌گیری اطاله دادرسی در جریان رسیدگی به پرونده‌های قضائی از وجود تأخیرهای نامتعارف در ارائه نظریات کارشناسی نشأت می‌گیرد و متأسفانه این عامل طور مستقیم و غیرقابل انکار در بروز چنین وضعیتی نقش آفرینی می‌کند.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در ادامه به تلاش‌ها و پیگیری‌های مجدانه و مؤثر دستگاه قضائی برای رفع مشکلات این حوزه اشاره و از جذب و به کارگیری قریب به صد کارشناس رسمی دادگستری در آینده نزدیک خبر داد.

وی در ادامه افزود: با اضافه شدن این تعداد از کارشناسان در حوزه‌های مختلف می‌توان امیدوارانه به آینده نگاه کرد و با ساماندهی و رفع مشکلاتی که از این عامل ناشی می‌شود روند رسیدگی‌های قضائی تسریع شود و شاخص‌های عملکردی مرتبط با آن به طور محسوس و قابل ملاحظه‌ای بهبود یابد.

حجت الاسلام براتی‌زاده با اشاره به ظرفیت بالای حوزه قضائی بام و صفی آباد در راستای گسترش فرهنگ مصالحه و بهبود آمار صلح و سازش و همچنین پیگیری و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های دستگاه قضائی در راستای پیشگیری از وقوع جرم گفت: خوشبختانه طی چند سال اخیر میزان متوسط مصالحه در پرونده‌های دارای قابلیت صلح و سازش در استان از میانگین کشوری بیشتر است و شهرستان بام و صفی آباد نیز در این خصوص نمره قبولی گرفته و کارنامه خوبی دارد. با این وجود شایسته است از توانمندی‌های موجود بیشتر و بهتر از گذشته استفاده شود.

کد خبر 5922642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha