۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۲

معاون امور بازرگانی صمت گلستان عنوان کرد؛

صدور بیش از ۴۰۰۰ پروانه کسب صنفی در گلستان

صدور بیش از ۴۰۰۰ پروانه کسب صنفی در گلستان

گرگان- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان از صدور بیش از چهار هزار پروانه کسب صنفی با اشتغال بالغ بر ۱۰ هزار و ۲۰۰ نفر در استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد وطنی صبح شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در شش ماه نخست سال‌جاری چهار هزار و ۷۹ پروانه کسب صنفی در تمامی نقاط استان گلستان صادر شد.

وی افزود: با صدور این میزان پروانه کسب صنفی، ۱۰ هزار و ۲۰۰ شغل ایجاد شد در استان ایجاد شد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: در راستای رسیدگی به مسائل و مشکلات حوزه اصناف استان در نیمه نخست امسال تعداد ۷۰ جلسه کمیسیون نظارت بر سازمان‌های صنفی در سراسر استان برگزار شد.

وی افزود: این جلسات منجر به مصوباتی در راستای اجرای نرخ جدید برخی کالاها و خدمات، ساماندهی صنوف فاقد پروانه کسب، تمدید پروانه‌های کسب صنفی منقضی شده، برگزاری و بروز رسانی انتخابات معوق اتحادیه‌های صنفی شد.

وطنی در ادامه به اقدامات انجام شده در خصوص حمایت از اصناف استان اشاره کرد و اظهار کرد: رایزنی‌های لازم در خصوص اعطا تسهیلات کم‌بهره، برگزاری دوره‌های آموزشی اصناف، هموار ساختن ورود اصناف در حوزه تجارت و صادرات، پیگیری در خصوص تعدیل کردن مالیات بر ارزش افزوده در حال انجام است.

کد خبر 5923501

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha