۶ آبان ۱۴۰۲، ۲۰:۱۳

گفت و گوی مهر؛

وجود پلنگ ایرانی در منطقه سیبلی آستارا محرز نیست

وجود پلنگ ایرانی در منطقه سیبلی آستارا محرز نیست

آستارا- رییس اداره حفاظت محیط زیست آستارا گفت: تاکنون هیچ نشانه ای مبنی بر وجود پلنگ ایرانی در منطقه سیبلی توسط عوامل حفاظت محیط زیست آستارا یافت نشده است.

محمد رضا سلامی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: طی روزهای گذشته تصاویری از پلنگ ایرانی در فضای مجازی مبنی بر اینکه تصویر فوق توسط یکی از ساکنین روستای قنبر محله سیبلی آستارا و در حیاط شخصی در هنگام مشاهده این حیوان ثبت شده است منتشر شد که با عنایت به گزارش واصله، مأموران اداره حفاظت محیط زیست شهرستان آستارا با اعزام به محل و پس از بررسی میدانی چند روزه با توجه به شایعات و توضیحات ساکنین، پایش و بررسی میدانی کامل انجام و هیچگونه علائمی در محل مشاهده نکردند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست آستارا با تاکید بر اینکه پلنگ حیوانی انسان گریز است و تا جایی که بتواند به انسان نزدیک نمی‌شود، افزود: احتمال وجود پلنگ در منطقه نفی نمی‌شود چرا که با کاهش جمعیت حیواناتی همچون گراز به دلیل کشتارهای غیر مجاز، طعمه پلنگ کاهش یافته و زمینه حضور حیوانات درنده در روستاها مهیا می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به بررسی‌های میدانی و همچنین عدم اثبات ثبت کننده تصویر منتشر شده، وجود این حیوان در منطقه برای اداره حفاظت محیط زیست آستارا محرز نیست اما تحقیقات و بررسی مبنی بر وجود این حیوان در منطقه توسط محیط بانان این اداره ادامه دارد.

سلامی در پایان تصریح کرد: مردم در صورت مشاهده حیوانات وحشی با شماره ۰۱۳۴۴۸۳۱۶۰۰ حفاظت محیط زیست آستارا تماس حاصل کنند تا محیط‌بانان اقدامات لازم را انجام دهند.

کد خبر 5924059

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha