۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۵۶

مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد؛

کمترین تمرد ازقانون مربوط به جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است

کمترین تمرد ازقانون مربوط به جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد است

یاسوج_ مدیرکل دیوان محاسبات کهگیلویه و بویراحمد گفت: کمترین تمرد از قانون در بین دستگاه ها و سازمان های استان مربوط به جهاد کشاورزی است.

به گزارش خبرگزاری مهر، اسماعیل کیهان در نشست شورای اداری جهاد کشاورزی کهگیلویه و بویراحمد افزود: اگر در گذشته مسئولیت اصلی هر تخلف یا عدم رعایت قوانین با رئیس سازمان و مدیران کل بود، اکنون از کارشناس ناظر یک روستا تا شخص مدیر ارشد در هر دستگاه باید پاسخگوی اقدامات و امضاهای خود باشند.

وی ابراز داشت: سازمان جهاد کشاورزی به لحاظ وسعت وظایف، تعداد نیرو و گستره فعالیت‌ها، سازمانی متفاوت از همه دستگاه‌های اداری است و باید به آن نگاه ویژه‌ای هم در بعد اعتبارات و هم تأمین نیروی انسانی به آن داشت.

مدیرکل دیوان محاسبات استان افزود: سازمان جهاد کشاورزی با آحاد مردم و قشرهای مختلف در شهر و روستا سر و کار دارد و از طرفی مأموریت حساس سلامت مواد غذایی و تأمین آن را بر عهده دارد که این گستردگی جامعه هدف و موضوع سلامت مردم، خدمت در این نهاد را مهم کرده است.

وی با اشاره به حجم بالای کار و مناقصات در بخش کشاورزی، تصریح کرد: این حجم بالای فعالیت در حالی است که سازمان جهاد کشاورزی در بین همه ادارات استان، کمترین واخواهی و تخلف را داشته و اگر موردی هم از واخواهی اسناد داشته، مربوط به تشییع حقوق بیت‌المال نبوده و بحث ابهام در قوانین بوده است.

کیهان ادامه داد: هر چقدر هم نظارت‌ها قوی باشد، اگر خود مدیران و کارمندان سالم نباشند، باز هم تخلف وجود دارد.

مدیرکل دیوان محاسبات استان گفت: انصافاً در جهاد کشاورزی با انسان‌های پاکدستی روبرو هستیم و دیوان محاسبات در مواجهه با این سازمان کمترین دردسر را دارد و وظیفه خود می‌دانم از تیم مدیریتی آن قدردانی کنم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌هایش، اصلاح برخی قوانین، کاهش قوانین متعدد و تناقضات احتمالی، کاهش ابهامات قوانین، موارد خاص برخی ادارات و تسریع در مبادله موافقتنامه‌ها برای آزادی عمل مدیران در هزینه کرد اعتبارات را عوامل مؤثر بر کاهش تخلفات مالی در دستگاه‌ها برشمرد.

کد خبر 5924570

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha