۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۰

در اردبیل انجام می‌شود؛

برگزاری دوره‌های آموزش درمان ناباروری به روش IUI در اردبیل

برگزاری دوره‌های آموزش درمان ناباروری به روش IUI در اردبیل

مشگین‌شهر- مسئول توسعه سلامت و درمان جهاددانشگاهی اردبیل گفت: در راستای گام دوم انقلاب و طرح جوانی جمعیت دوره‌های‌های آموزش درمان ناباروری به روش IUI توسط جهاددانشگاهی اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صارم ظهر یکشنبه در نشست هم‌اندیشی با رئیس شبکه بهداشت و درمان و متخصصان زنان و زایمان و ماماهای مشگین‌شهر اظهار کرد: در راستای تحقق بیانیه گام دوم انقلاب و طرح جوانی جمعیت همچنین کاهش هزینه‌های درمان، دوره‌های آموزش درمان ناباروی به روش IUI ویژه متخصصین زنان و زایمان در شهرستان‌های استان برگزار می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: طرح جوانی جمعیت جز اولویت‌های جهاددانشگاهی است و در زمینه ناباروری مرکز درمان ناباروری جهاددانشگاهی با توجه به زیر ساخت‌های آموزشی و علم ناباروری می‌تواند پزشکان متخصصان زنان و زایمان و کادر علوم آزمایشگاهی را آموزش داده و پشتیبانی علمی کند.

مسئول توسعه سلامت و درمان جهاددانشگاهی اردبیل با اشاره به روش‌های نوین علمی در زمینه درمان ناباروری بیان کرد: با توجه به اینکه شهرستان مشگین‌شهر امکانات و زیرساخت‌های لازم را در راستای ارائه درمان ناباروری را داراست بنابراین متخصصین امر می‌توانند از این فرصت ایجاد شده نهایت بهره‌مندی را ببرند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان مشگین شهر نیز در این نشست با تقدیر از خدمات درمانی جهاددانشگاهی استان اردبیل در زمینه اعزام نیروهای متخصص برای آموزش اعلام آمادگی کرد.

امین ابراهیمی با استقبال از همکاری با جهاددانشگاهی در خصوص راه‌اندازی روش IUI گفت: با توجه به علاقمندی متخصصان زنان و زایمان و کادر علوم آزمایشگاهی آماده همکاری در این زمینه با جهاددانشگاهی هستیم.

وی همچنین از آمادگی شبکه بهداشت مشگین‌شهر در خصوص زمینه‌سازی برای استفاده مردم این شهرستان از خدمات نوین سلول‌های بنیادی خبر داد و افزود: تلاش خواهیم کرد اطلاع‌رسانی صحیح و آگاه‌سازی مادران باردار در خصوص ذخیره‌سازی سلول‌های بنیادی به نحو مطلوب توسط همکاران کادر درمان انجام گیرد.

کد خبر 5924807

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha