۸ آبان ۱۴۰۲، ۷:۵۰

امام جمعه تبریز:

توجه به اخلاق و روحیه پهلوانی اولویت ورزشکاران باشد

توجه به اخلاق و روحیه پهلوانی اولویت ورزشکاران باشد

تبریز - امام جمعه تبریز، با بیان اینکه توجه به اخلاق و روحیه پهلوانی اولویت ورزشکاران باشد، گفت: قهرمانی باید به پهلوانی تبدیل شود.

به گزارش خبرنگار مهر، اعضای باشگاه و تیم‌های مس سونگون شامگاه یکشنبه با حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی دیدار کردند.

یاسر نجف‌زاده در این دیدار گزارشی از عملکرد تیم‌های باشگاه ارائه داده و افزود: تمامی اعضای باشگاه مس سونگون ورزقان از نخبه‌های ورزشی کشور هستند که این موضوع اتفاق ارزنده‌ای است.

مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان عنوان داشت: تمامی تیم‌های باشگاه در لیگ برتر و لیگ دسته یک فعالیت دارند که این موضوع باعث شده است مس سونگون ورزقان به یک برند تمام عیار ورزشی در شمالغرب کشور تبدیل شود.

نجف زاده با بیان اینکه رشته فوتسال ویترین مس سونگون و آذربایجان است، یادآور شد: تیم فوتسال باشگاه به تعداد متعددی قهرمان لیگ برتر شده است، قهرمانی و نایب قهرمانی در آسیا را در کارنامه خود دارد و امسال نیز تنها هدف باشگاه، قهرمانی مجدد این تیم است.

توجه به اخلاق و روحیه پهلوانی اولویت ورزشکاران باشد

وی با اشاره به اینکه ۹ نفر از بازیکنان ثابت تیم ملی کشورمان عضو تیم مس سونگون هستند، اذعان داشت: بومی‌سازی و جوان‌گرایی اولویت اول مس سونگون است، حتی کادر فنی تیم‌ها کاملاً بومی بوده و حدود ۸۰ درصد بازیکنان هم جوان و بومی هستند که این موضوع باعث می‌شود تا استعدادهای برتر ورزشی استان شناسایی و پرورش یابند.

از ۹ ورزشکار اعزامی به بازی‌های بین‌المللی، چهار ورزشکار عضو تیم‌های باشگاه مس سونگون ورزقان بودند

مدیرعامل باشگاه فرهنگی و ورزشی مس سونگون ورزقان توضیح داد: به لحاظ سند آمایش سرزمینی، آذربایجان و شمالغرب کشور پتانسیل بسیار بالایی در کشف استعدادهای ورزشی دارد و همین موضوع باعث شد تا به این سمت و سو حرکت کنیم و استعدادها را کشف و پرورش دهیم.

نجف زاده در خصوص تیم والیبال باشگاه مس سونگون اظهار کرد: میانگین سنی بازیکنان تیم والیبال زیر ۲۱ سال بوده و در حال حاضر هم بهترین عملکرد را داشته است.

وی ضمن تشکر از مدیرکل ورزش و جوانان، مدیرعامل باشگاه شهرداری تبریز و رئیس اداره ورزش و جوانان تبریز، یادآور شد: با همفکری مدیران موفق شدیم تا یک تقسیم کار اساسی در حوزه ورزش قهرمانی و همگانی در سطح شهر انجام بدهیم، استراتژی توسعه، هدف مس سونگون ورزقان است و نگرش کلیه اعضای باشگاه بلند مدت بوده و به کار علمی معتقدیم.

نجف زاده خاطرنشان کرد: آکادمی باشگاه در شهرستان ورزقان فعالیت دارد و بنابر خواسته‌ای که امام جمعه محترم ورزقان و مدیران داشتند، موفق شدیم در ۳ ماه دفتر اصلی باشگاه را به ورزقان انتقال دهیم.

عملکرد باشگاه مس سونگون موجب محرومیت‌زدایی می‌شود

در این دیدار حجت الاسلام آل هاشم با بیان اینکه اتفاقات مثبت و خوبی در ورزش استان توسط باشگاه مس سونگون ورزقان رخ داده است، افزود: مس در کنار ورزش قهرمانی باید نسبت به ورزش‌های همگانی نیز توجه داشته باشد و این موضوع مطمئناً به محرومیت‌زدایی ختم خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی تصریح کرد: ورزش برای پیشگیری از ناهنجاری، انواع بیماری‌ها بسیار مثبت است و با این تفاسیر، هزینه برای ورزش یک سرمایه‌گذاری است که به اتفاقات مثبت و خوب در جامعه تبدیل می‌شود.

وی تاکید کرد: توجه به اخلاق، روحیه پهلوانی، معنویت در ورزش باید در کنار ورزش حرفه‌ای در اولویت تمامی ورزشکاران قرار گیرد. باید قهرمانی را به پهلوانی تبدیل کنیم.

حجت الاسلام آل هاشم اظهار داشت: جوانمردی‌ها هیچ وقت فراموش نمی‌شود چرا که امروز شاهد نامردی در رژیم اشغالگر صهیونیستی در فلسطین و مردم این منطقه هستیم و حمایت ورزشکاران و باشگاه‌ها در خصوص مردم مظلوم فلسطین بسیار مهم و اساسی است.

امام جمعه تبریز بیان کرد: اتفاقات مثبت و خوبی در خصوص باشگاه مس سونگون ورزقان به گوش می‌رسد و امیدوارم مسئولان این باشگاه با قدرت به کار خود ادامه دهند.

در پایان این دیدار، پیراهن مس سونگون به نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی هدیه داده شد.

کد خبر 5925163

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha