۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳

مدیرکل محیط زیست مازندران:

درنای امید بالاخره می آید/ آبگیری تالاب میانکاله

درنای امید بالاخره می آید/ آبگیری تالاب میانکاله

ساری- مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با اشاره به پیگیری ها برای آمدن یا نیامدن درنای مهاجر امید به استان گفت: این درنا به استان خواهد آمد و نباید نگران تاخیر آن بود.

به گزارش خبرنگار مهر عطاالله کاویانی بعدازظهر دوشنبه در مراسم اهدای تجهیزات اطفای حریق بین جوامع محلی و همیاران محیط زیست با گرامی داشت یاد خاطره شهدای مظلوم غزه با اشاره همکاری همیاران در حفاظت از محیط زیست از تلاش‌های آنها در حفظ محیط زیست تقدیر کرد

وی با بیان اینکه محیط زیست به تنهایی نمی‌تواند از عرصه‌ها حفاظت کند، یادآور شد: برای حفظ منابع طبیعی و محیط زیست نیازمند مشارکت هستیم اما همچنان در مشارکت‌گیری جوامع محلی برای حفظ عرصه‌ها راه درازی را در پیش داریم.

وی با عنوان اینکه بسیاری از برنامه‌های محیط زیست در قالب مشارکت مدیریتی در حال تدوین و نگارش است، گفت: ما تمایل داریم مشارکت مدیریتی را در گردشگری محیط زیست و حفاظت از مناطق قرق داشته باشیم.

کاویان با اظهار اینکه در حال تهیه لوایحی هستیم تا قرق‌های اختصاصی در اختیار جوامع محلی قرار گیرد و به صورت مشارکتی مدیریت شود، افزود: مناطق چهارگانه به نسبت دیگر مناطق از تعرض مصون مانده است و این نشان می‌دهد که محیط زیست به وظیفه خود به درستی عمل کرده است.

وی رشد شهرنشینی و توسعه بی‌رویه را از جمله چالش‌های فراروی بیان کرد و گفت: سازمان برای حفظ این عرصه‌ها باید جوامع محلی را به صورت واقعی مشارکت دهد از این رو لازم است اصلاحاتی در قوانین و لوایح صورت گیرد.

نیازمند مشارکت جوامع محلی هستیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با عنوان اینکه نیاز به مشارکت جوامع محلی در استان مازندران به نسبت دیگر استان‌ها بالاست، گفت: تنوع زیست محیطی و تنوع تعارضات نیاز به مشارکت را در این استان افزون کرده است و از هرگونه مشارکت فعالانه جوامع محلی برای رسیدن به اهداف استفاده خواهیم کرد.

کاویان پیشگیری و مقابله با وقایع حریق را در عرصه‌های تحت پوشش ضروری دانست و گفت: پیشگیری طی سال‌های گذشته غافل مانده و نیازمند آن هستیم تا برنامه‌های آموزشی ترویجی و فرهنگ سازی لازم در این حوزه صورت گیرد.

وی با اشاره به بروز بروز حریق‌هایی در عرصه‌های تحت پوشش افزود: گاهی همکاران برای اطفای حریق ۱۵ تا ۲۰ روز تلاش کردند از این رو نیازمند مشارکت جوامع محلی هستیم.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران با بیان اینکه اخباری مبنی بر اینکه میانکاله خشک شده است، در فضاهای مختلف منتشر می‌شود، گفت: طی بارش‌های دو سفته اخیر بخش قابل توجهی از تالاب آبگیری شده و پرنده‌های مهاجر به منطقه آمدند.

وی با اشاره به نیامدن درنای امید گفت: طی برخی سال‌های قبل نیز این پرنده تا نیمه آذر به استان آمده بود و نباید مردم را در این زمینه درگیر کرد.

به گزارش مهر، برای اولین بار، تجهیزات اطفا حریق میان جوامع محلی و سمن‌های زیست محیطی استان مازندران توزیع شد.

لوازم اطفا حریق شامل: کوله حمل آب (فلکسی پک)، آتش کوب، دستکش ضدحریق، تبر بزرگ، ماسک مخصوص اطفا حریق، کفش کار، بیل فلزی و لباس ضدحریق که میان ۳۲ فعال محیط زیست و جوامع محلی در شهرستان‌های بهشهر، کیاسر، سوادکوه، گلوگاه، نوشهر، چالوس، ساری، تنکابن، پارک ملی پابند، آمل، نکا و نور توزیع شد.

کد خبر 5925748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha