۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۳۲

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی:

دمای هوا در خراسان رضوی تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

دمای هوا در خراسان رضوی تا ۱۰ درجه کاهش می‌یابد

مشهد- کارشناس هواشناسی خراسان رضوی گفت: در نواحی شمالی و شرقی خراسان رضوی طی روز سه شنبه کاهش محسوس دما در برخی نقاط تا ۱۰ درجه پیش‌بینی می شود.

محمد غیوری‌خواه در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بر اساس تحلیل آخرین اطلاعات هواشناسی، از عصر امروز با نفوذ سامانه ناپایدار بر روی استان شاهد افزایش ابرناکی و افزایش شدت وزش باد بویژه در نواحی شمالی و نیمه شرقی استان و دامنه‌های جنوبی بینالود خواهیم بود.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی افزود: وزش باد گاهی شدید خواهد بود و احتمال خیزش گردوخاک (همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا) در این نواحی و انتقال آن به نواحی مرکزی استان دور از انتظار نیست.

وی ادامه داد: همچنین طی این مدت در نواحی شمالی، شمال غربی و ارتفاعات احتمال رگبارهای پراکنده توأم با رعدوبرق و وزش باد شدید لحظه‌ای دور از انتظار نیست.

غیوری‌خواه گفت: از اواسط روز چهارشنبه به تدریج با کاهش ناپایداری‌ها از میزان ابرناکی کاسته خواهد شد.

کارشناس هواشناسی خراسان رضوی بیان کرد: در نواحی شمالی و شرقی طی روز سه شنبه کاهش محسوس دما (در برخی نقاط تا ۱۰ درجه) پیش بینی می‌شود و تا روز پنجشنبه هوا نسبتاً خنکی در این نواحی حاکم خواهد بود.

وی وضعیت جوی و کیفیت هوای شهرستان مشهد مقدس را قسمتی ابری تا نیمه ابری همراه با کاهش دما گاهی وزش باد نسبتاً شدید همراه با گردوغبار پیش بینی کرد.

غیوری‌خواه بیان کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته قوچان با کمینه دمای ۵ درجه سلسیوس خنک‌ترین و سرخس با بیشینه دمای ۳۴ درجه سلسیوس گرم‌ترین شهرهای استان خراسان رضوی بوده‌اند. طی این مدت کمینه و بیشینه دمای هوای شهر مشهد مقدس به ترتیب ۱۳ و ۲۸ درجه سلسیوس بوده است. همچنین بیشترین سرعت وزش باد از سبزوار با سرعت ۳۲ کیلومتر بر ساعت گزارش شده است.

کد خبر 5925796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha