۸ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۶

سفیر پاکستان در گفت‌وگو با مهر:

شجاعت ایران در حمایت از آرمان فلسطین «تأثیرگذار» است

شجاعت ایران در حمایت از آرمان فلسطین «تأثیرگذار» است

سفیر پاکستان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، «حمایت‌های شجاعانه» ایران از فلسطینیان را موثر و تاثیرگذار خواند و افزود که تهران و اسلام آباد مواضع مشترک بسیاری در قبال فلسطین و غزه دارند.

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - مرضیه رحمانی: مراسم بزرگداشت روز سیاه کشمیر، به مناسبت ۷۶ امین سالگرد کنترل هند بر جامو و کشمیر امروز یکشنبه در سفارت پاکستان در تهران برگزار شد.

در حاشیه این مراسم، محمد مدثر تیپو سفیر پاکستان در تهران در گفت‌وگو با خبرنگار مهر به اظهارنظر درباره موضع پاکستان در قبال وضعیت اسفناک انسانی درباره فلسطین پرداخت.

مدثر تیپو در پاسخ به سوالی درباره همکاری کشورهای مسلمان ایران و پاکستان در جلوگیری از ادامه وضعیت غم انگیز انسانی در غزه گفت که بسیار تحت ثاثیر شجاعت تهران در ایستادگی در کنار آرمان فلسطین قرار گرفته است.

سفیر پاکستان با اشاره به دیدار جلیل عباس جیلانی وزیر امور خارجه کشورش در اوایل ماه جاری میلادی با حسین امیرعبداللهیان همتای ایرانی وی در جده عربستان گفت: دو کشور اشتراکات زیادی درباره این موضوع دارند.

وی افزود: پاکستان تمام تلاش خود را برای حل این موضوع بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل و قوانین بین المللی انجام خواهد داد.

سفیر کشور پاکستان در خصوص سطح روابط فرهنگی و اقتصادی تهران - اسلام آباد، ایران و پاکستان را دو کشور بزرگ و همسایه نزدیک دانست که از فرصت‌ها و پتانسیل‌های فراوانی برخوردارند.

وی همچنین بر افزایش روابط دوجانبه در زمینه‌های گمرکی، تجاری، سرمایه گذاری و اقتصادی بین دو کشور تاکید کرد.

دیپلمات پاکستانی با تاکید بر اینکه ملت‌های ایران و پاکستان باید بیش از پیش یکدیگر را بشناسند، از اصحاب رسانه تهران و اسلام آباد خواست در این زمینه نقش فعالی داشته باشند.

کد خبر 5925985

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • NP IR ۱۹:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۸/۰۸
      0 0
      واقعا برخوردی که با همسرم در سفر از خانوم های پاکستانی دیدم چقدر با شخصیت مودب هستند مخصوصا چقدر ایران ایرانی دوست .