۹ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۲۴

رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

۳۶ درصد اردبیلی‌ها فشار خون دارند

۳۶ درصد اردبیلی‌ها فشار خون دارند

اردبیل- رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: ۳۶ درصد اردبیلی‌ها در گروه سنی بالای ۱۸ سال فشار خون دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، علی محمدیان عصر سه‌شنبه در نشست علمی کاهش آسیب‌های مغزی در اردبیل اظهار کرد: ۳۰ درصد مبتلایان به سکته‌های مغزی در گروه سنی زیر ۵۰ سال هستند که عمدتاً از فشار خون بالا و برخی دیگر از بیماری‌ها رنج می‌برند.

وی تصریح کرد: عارضه سکته مغزی به عوامل متعدد و مؤثر وابسته است که در قالب سکته مغزی ما با پارگی سلول‌های مغزی و آسیب به این نقطه حساس بدن روبه‌رو هستیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: افرادی که دچار سکته مغزی می‌شوند با ضعف و سستی همراه با اختلالات در بینایی روبه‌رو می‌شوند که ضرورت دارد در اولین فرصت به محض مشاهده فرد دچار سکته مغزی از طریق اورژانس اطلاع‌رسانی و انتقال بیماران به مراکز درمانی انجام شود.

محمدیان افزود: روزانه بیش از ۱۰۰ مراجعه به مرکز علوی را در قالب سکته مغزی و یا آسیب‌های جدی به این نقطه حساس شاهد هستیم که سعی می‌شود این افراد مورد مداوا قرار گیرد.

وی ضرورت تغییر سبک زندگی را در کاهش چنین بیماری‌ها یادآور شد و خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود افراد با کنترل فشار خون و رعایت اصول تغذیه مناسب از پدیده آسیب مغزی جلوگیر کرده و به نوعی مراقب سلامتی خود باشند.

محمدیان در بخش دیگری از سخنان خود اضافه کرد: در استان اردبیل سعی شده تا مراکز درمانی مجهز به امکانات مناسب در کاهش اختلالات و یا آسیب‌های مغزی بوده و امکان ترمیم پارگی عروق مغز در کوتاه‌ترین زمان نیز فراهم آید.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل بیان کرد: امیدواریم با مراقبت‌های بیشتر جمعیت ۳۶ درصد مبتلا به فشار خون در گروه سنی بالای ۱۸ سال در استان اردبیل تعدیل شود.

کد خبر 5926959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha