۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۱۳

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو:

دانش‌آموزان بهترین نسل آموزش پذیر برای مصرف بهینه آب هستند

دانش‌آموزان بهترین نسل آموزش پذیر برای مصرف بهینه آب هستند

مشهد- مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو گفت: دانش‌آموزان بهترین نسل آموزش پذیر برای آموزش مصرف بهینه آب و ترویج فرهنگ مصرف صحیح این ماده حیاتی در میان جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اکبر کاظمی ظهر پنجشنبه در مراسم پایانی طرح «همیاران آب» در سال تحصیلی گذشته و افتتاحیه این طرح در سال تحصیلی جدید در مشهد اظهار کرد: دانش آموزان بهترین نسل برای آموزش و فرهنگ سازی مصرف آب چه در حال و چه در آینده به شمار می‌روند.

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اجرای طرح همیاران آب با همکاری آموزش و پرورش را قابل تقدیر دانست و بیان کرد: همچنین بهترین فردی هم که می‌تواند به دانش آموزان اطلاعات در مورد مصرف آب و ضرورت مصرف بهینه را انتقال دهد، معلم به دلیل جایگاه مرجعیت وی در بین دانش‌آموزان است.

وی با بیان اینکه آب نعمتی الهی اما محدود و دارای مصارف متعدد است، گفت: در کشور ایران سالانه ۱۰۰ میلیارد متر مکعب مصرف آب داریم که قریب ۹۰ درصد آن در بخش کشاورزی، ۶ درصد در بخش شرب و بقیه در بخش صنعت مصرف می‌شود.

کاظمی افزود: میزان مصرف آب در بخش شرب در ظاهر اندک است، اما هزینه‌های فراوانی برای تأمین و تصفیه آن صرف می‌شود که این موضوع باید اطلاع رسانی شود.

مشاور وزیر و مدیر کل روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت نیرو اظهار کرد: برای حفظ آب باید سدسازی، بازچرخانی و غیره انجام و این ضرورت باید برای افکار عمومی روشن شود.

کاهش بارندگی در مشهد طی ۷۰ سال اخیر بی سابقه بود

حسین اسماعیلیان، مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد نیز در این مراسم با اشاره به جمعیت چهار میلیون نفری در مشهد، بیش از یک میلیون حاشیه نشین و حضور میلیون‌ها زائر در طول سال گفت: تأمین آب این شهر بزرگ با این جایگاه جمعیتی و اقلیم خشک کار سخت، پیچیده و دشواری است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد افزود: سه دهه است که خراسان رضوی با خشکسالی مواجه است و در سه سال اخیر هم خشکسالی شدید را تجربه کرده‌ایم.

وی بیان کرد: در سال آبی گذشته کل بارندگی در مشهد ۹۰ میلی متر ثبت شد که کاهش ۶۵ درصدی نسبت به دوره بلند مدت داشته است و بی سابقه ترین وضعیت بارندگی را در ۷۰ سال اخیر تجربه کردیم.

اسماعیلیان اظهار کرد: برای تأمین آب مشهد نگرانی زیادی داشتیم که خوشبختانه چهار هزار میلیارد تومان طی سال آبی گذشته بدین منظور از سوی دولت تخصیص یافت.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب مشهد با اشاره به اینکه طرح همیاران آب یکی از مفاد تفاهم نامه شرکت آبفای مشهد با اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی است، گفت: این طرح از آبان ماه سال گذشته و با آموزش قریب به یک هزار معلم در شهر مشهد آغاز شد که بیش از ۱۰ هزار دانش آموز در آن شرکت کردند.

وی گفت: این طرح برای سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۳ نیز ادامه دارد و با قوت اجرا می‌شود.

گفتنی است؛ در پایان این مراسم از حدود ۳۰۰ معلم و دانش آموز برگزیده طرح همیاران آب سال تحصیلی گذشته تجلیل شد.

کد خبر 5928634

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha