۱۱ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۲۷

مدیر زراعت جهاد کشاورزی قزوین:

کشت محصولات پاییزه علوفه‌ای در استان قزوین آغاز شد

کشت محصولات پاییزه علوفه‌ای در استان قزوین آغاز شد

قزوین- مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین از آغاز کشت محصولات پاییزه علوفه‌ای در سطح دو هزار هکتار از مزارع کشاورزی این استان در سال زراعی جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر حسن جلیلوند اظهار کرد: کشت محصولات پاییزه علوفه‌ای در سطح دو هزار هکتار از مزارع کشاورزی استان قزوین آغاز شد.

وی افزود: این میزان سطح به زیر کشت محصولات علوفه‌ای همچون ترتیکاله، نخود علوفه‌ای و ماشک و … اختصاص یابد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین عنوان کرد: در راستای سیاست‌های ابلاغی وزارت متبوع مبنی بر رعایت الگوی کشت و ارتقای مصرف بهره وری آب قرار بر این شده تا در استان کشت گیاهان کم اب از تابستانه به پاییزه انجام شود.

جلیلوند اضافه کرد: بر همین اساس بذر مورد نیاز برای کشت گیاهانی همچون ترتیکاله، نخود علوفه‌ای و ماشک برای کشت در مزارع کشاورزی این استان تأمین و تدارک دیده شده است.

وی خاطر نشان کرد: بیشترین سطح زیر کشت محصولات علوفه‌ای در شهرستانهای قزوین، آبیک و البرز است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین گفت: استان قزوین با وجود دامداری‌های صنعتی و سنتی زیادی که در استان فعالیت دارند نیاز به تولید علوفه ضروری است بنابراین کشت گیاهان علوفه‌ای کم آب بر با هدف حفظ پایداری تولید و بهره وری از منابع و همچنین تولید علوفه مورد نیاز برای واحدهای دامی از اولویت‌های این سازمان است.

چلیلوند اضافه کرد: همچنین کشت گیاهان کم آب علوفه‌ای از تابستانه به پاییزه در راستای رعایت الگوی کشت و افزایش بهره وری در مزارع و همچنین مصرف بهینه آب آبیاری و افزایش راندمان تولید در واحد سطح در دستور کار این مدیریت قرار داد.

کد خبر 5928738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha