۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۲:۲۹

امام جمعه بجنورد:

لزوم شکستن حصر غزه توسط کشورهای اسلامی/ ریشه اسرائیل خشک خواهد شد

لزوم شکستن حصر غزه توسط کشورهای اسلامی/ ریشه اسرائیل خشک خواهد شد

بجنورد_ امام جمعه بجنورد با تاکید بر لزوم شکستن حصر مردم غزه توسط کشورهای اسلامی گفت: ریشه رژیم صهیونیستی با ورود همه کشورها و ملت خشکانده خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری مهر حجت الاسلام رضا نوری در خطبه‌های نماز جمعه بجنورد در مصلی امام خمینی بجنورد در آستانه روز دانش‌آموز با اشاره به اهمیت دوره نوجوانی و جوانی هر فرد در زندگی اظهار کرد: توجه به جوانان و نوجوانان با احساس مسئولیت معلمین و والدین و فضای جامعه باید شرایط مناسبی را برای تربیت ایجاد کرد که در نتیجه آن سبک زندگی اسلامی و دینی را در جامعه آینده مشاهده کرد.

امام جمعه بجنورد افزود: با تربیت غلط و عدم توجه دستگاه‌های فرهنگی به نوجوانان و جوانان مسیر غلط در زندگی او ایجاد می‌شود و در جامعه دیگر مایه افتخار نمی‌شود و درگیر شبهات فکری می‌شود.

وی معلمین را از جمله حساس‌ترین افراد اثرگذار بر فرزندان دانست و گفت: فرزندان همچون امانتی در آموزش و پرورش هستند و باید توجه خاصی در تربیت این افراد داشته باشند زیرا با بیان سخنان ناصحیح زندگی آتی این فرد دچار شبهه می‌شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در ادامه با اشاره به تلاش‌های انحرافی فضای مجازی علیه نوجوانان گفت: باید روایت درست و نخست را به نوجوانان ارائه داد تا مانع از نفوذپذیری فضای مجازی بر افکار و رفتار نوجوانان شد.

وی ادامه داد: فریب خوردگان فضای مجازی شرایطی را در سال گذشته ایجاد کردند تا افرادی چون آرمان علی وردی و روح الله عجمیان به شهادت رسیدند و در کشور اغتشاش ایجاد شد و این افراد در برابر دین ایستادند و پای بر روی خون شهیدان گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین نوری در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه بجنورد با اشاره به یوم الله ۱۳ آبان و حملات رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه خاطرنشان کرد: ۱۳ آبان یادآور مناسبت‌های مختلفی است که به نحوی ارتباط با نظام استکباری دارد و بر همین اساس روز ملی مبارزه با استکبار جهانی نامیده شده است.

وی ماجرای تبعید امام، کشتار دانش آموزان و نیز تسخیر لانه جاسوسی را از جمله اتفاقات مهم ۱۳ آبان دانست و افزود: اگر انسانیت از بین رود و فطرت بیدار در جامعه و حاکمان نباشد در آن صورت این جامعه خطرناک‌تر از هر درنده‌ای می‌شود.

امام جمعه بجنورد در ادامه خاطرنشان کرد: نظام استکباری و قدرت‌های فاسد از گرگ وحشتی تر شده‌اند و تاریخ این نظام استکباری همین وضعیت را نشان می‌دهد.

وی با اشاره به دیدار اخیر رهبر انقلاب با دانش آموزان گفت: یکی از ظلم‌های آمریکایی‌ها کوچاندن مردم بومی آفریقایی از محل سکونت خود به قاره آمریکا است و آنان را از حقوق اولیه خود نیز بی بهره کرده اند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی همچنین ادامه داد: جنگ‌های منطقه‌ای در غرب آسیا با اشاره آمریکا بوده و نیز ماجرای شهادت ۵۶ دانش‌آموز کشور در ۱۳ آبان ماه توسط نظام پهلوی، قانون غیرانسانی کاپیتولاسیون به نفع آمریکایی‌ها از دیگر ظلم‌های عیان آمریکایی‌ها علیه مردم ایران و منطقه بود.

وی در ادامه تصریح کرد: آمریکا با تجهیز عراق در ۸ سال دفاع مقدس باعث شد تا بسیاری از هم وطنان ما شهید شوند و برخی دیگر نیز بر اثر سلاح‌های آلوده شیمیایی دچار مشکلات ،عدیده شیمیایی شوند.

حجت الاسلام نوری در ادامه این بخش از سخنان خود خاطرنشان کرد: ما با نظام استکباری پدرکشتگی داریم و تحمیل تحریم‌ها از سوی نظام استکباری و ایجاد داعش در منطقه بخشی دیگر از جنایت‌های این نظام استکباری است.

وی ادامه داد: مردم غزه در منطقه‌ای با تراکم جمعیت بالا قرار دارند و اکنون آنان توسط رژیم صهیونیستی آماج حملات قرار دارند و حال که این مردم برای دفاع از خود اقدامی را انجام داده است، دشمنان به دنبال نسل کشی مردم بوده و سکوت جهانی مجامع بین‌المللی نظامات غربی را فرا گرفته است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: کودکان بسیاری در این حملات کشته و بسیاری دیگر نیز دچار مجروحیت شده‌اند و کشورهای غربی اکنون مانع از رسیدن درمان به این کودکان و زنان می‌شوند که نشان دهنده خوی استکباری کشورهای غربی است.

وی تصریح کرد: دست قدرت مردم غزه و جوانانش می‌تواند رژیم صهیونیستی را نابود کند و حمایت‌های آمریکایی‌ها نیز نمی‌تواند مانع از این اراده شود.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در انتها گفت: تنها راه ملت‌های اسلامی مبارزه و شکستن حصر مردم غزه است و باید به میدان بیایند تا دست مردم و جوانان فلسطینی برای دفاع از خود پر شود و همه باید به میدان بیایند تا ریشه رژیم صهیونیستی خشکانده شود.

کد خبر 5928973

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha