۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۵۴

استاندار خراسان جنوبی :

زیرساخت های فرهنگی خراسان جنوبی تقویت شود

زیرساخت های فرهنگی خراسان جنوبی تقویت شود

بیرجند_ استاندار خراسان جنوبی با اشاره موفقیت فرهنگ و ارشاد اسلامی استان و کسب رتبه دوم کشوری گفت: زیرساخت های فرهنگی استان باید تقویت شود.

به گزارش خبرنگار مهر، جواد قناعت عصر جمعه در جلسه هم افزایی دستگاه های فرهنگی استان اظهار کرد: خراسان جنوبی استانی بسیار علمی با ایمان و متدین و مردمی ارزشی دارد.

وی یکی از اصالت های استان را وجود مساجد متعدد و آثار ثبت شده تاریخی ملی دانست و بیان کرد: ۹ آثار ثبت جهانی داریم که اینها همه نشان از غنای فرهنگی استان است.

وی با اشاره به اینکه استان از لحاظ زیرساخت ها از جمله استانهای کم برخوردار است اما در مسایل و اعتقادات دینی از استان های برخوردار هستیم، گفت: این استان در بازسازی عتبات عالیات از استانهای جلو دار و رتبه های اول کشور را دارد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه خراسان جنوبی در نقش آفرینی در عرصه های مختلف نظام همواره رتبه های برتر را داشته است، بیان کرد: در زمینه درصد مشارکت انتخابات این استان همواره در رتبه اول یا دوم کشور بوده است.

به گفته وی خراسان جنوبی یک استان فرهنگی است اما مرکز استان تالار فرهنگی ندارد که امید است تامین اعتبار شود تا این پروژه مهم به سرانجام برسد.

قناعت ادامه داد: ۱۴ روستای در سطح کشور در جشنواره روستا و عشایر دوستدار کتاب برتر شده اند که دو روستا متعلق به خراسان جنوبی است.

وی تصریح کرد: اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با همراهی دستگاه های فرهنگی بین استان های کشور رتبه دوم را کسب کرده است.

وی با اذعان به اینکه مشکلات اعتباری و زیرساختی در استان داریم، افزود: مجوز هنرستان هنرهای زیبای پسران را درخواست داریم.

کد خبر 5929065

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha