۱۲ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۴۹

مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قم:

پدافند غیرعامل رکن اساسی ایجاد امنیت پایدار در کشور است

پدافند غیرعامل رکن اساسی ایجاد امنیت پایدار در کشور است

قم- مدیر کل پدافند غیرعامل استانداری قم رعایت پدافند غیر عامل در کنار آمادگی نیروهای نظامی را دو رکن مهم در راستای ایجاد امنیت برشمرد.

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی متقیان مدیر کل پدافند غیر عامل استان قم در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته قم اظهار داشت: مقوله امنیت در هر کشوری دو رکن و دو بال اصلی دارد که برای دسترسی برای امنیت پایدار این دو بال با هم باید رشد پیدا کنند.

متقیان گفت: نخستین بال، فعالیت نیروهای نظامی است که امروز نیروهای نظامی کشور ما در سطح بالایی از آمادگی قرار دارند و قدرت بازدارندگی برای کشور پدید آوردند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قم افزود: عرصه پدافند غیر عامل نیز، بال دومی است که برای ایجاد امنیت پایدار در کشور ضروری است.

وی ادامه داد: در عرصه فعالیت‌های پدافند غیر عامل ماهیت تهدیدها، فناورانه است و شناسایی تهدیدات این عرصه دشوارتر بوده و نیازمند اقدامات علمی دارد.

وی با اشاره به مهمترین حوزه‌های پدافند غیر عامل بیان داشت: عرصه‌های سایبری، زیستی، فرهنگی، مردم محور، هسته‌ای و شیمیایی از جمله این عرصه‌ها است.

متقیان بیان داشت: پدافند غیرعامل با اجرای برنامه‌هایی حفاظت از جان مردم و زیرساخت‌های کشور در زمان بروز خطر و بحران را دنبال می‌کند.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قم ادامه داد: رهبر معظم انقلاب فرمودند اگر مدیران کشور اهمیت این موضوع را درک نکنند کشور در معرض تهدیدات غیرقابل جبران قرار می‌گیرد و مدیران در حوزه‌های مختلف باید همکاری لازم را با پدافند غیر عامل داشته باشند و در برابر شیوه‌های پیچیده دشمن باید هشدار بود و به صورت علمی و دقیق و به روز با این تهدیدات مقابله کرد.

وی افزود: یکی از مهمترین حوزه‌های پدافند غیر عامل حوزه جنگ نرم و شناختی است که اگر مردم کشوری اذهان خود را به دشمن تقدیم کنند در این صورت مرزهای کشورشان را نیز تقدیم دشمن می‌کنند.

وی‌گفت: بر اساس قانون پدافند غیرعامل که در شهریور امسال به تصویب مجلس شورای اسلامی رسید مسئولیت اجرای طرح‌های پدافند غیر عامل بر عهده مدیران دستگاه اجرایی و در استان‌ها نیز استانداران مسئول نظارت بر این برنامه‌ها است.

متقیان عنوان داشت: شورای پدافند غیر عامل در استان قم ۱۱ کارگروه برای حوزه‌های مختلف فعال کرده که ابعاد مختلف را در بر می‌گیرد و امروز امنیتی که در کشور و استان برقرار است به مجاهدت‌های نیروهای نظامی و امنیتی است و امیدواریم این اقدامات در حوزه پدافند غیر عامل نیز بتواند منشأ خیرات و برکات در راستای ایجاد امنیت پایدار شود.

متقیان اظهار داشت: هفته نکوداشت پدافند غیر عامل «با شعار ایران پایدار، به وسعت انسان به بلندای ایمان، پدافند غیر عامل دفاع همه جانبه در برابر جنگ ترکیبی» از سوم تا دهم آبان ماه امسال برگزار شد.

وی افزود: در روزهای گذشته شورای اداری استان قم با موضوع پدافند غیر عامل برگزار شد و در این جلسه از طرح جامع پدافند غیر عامل کشور با حضور سردار جلالی رییس سازمان پدافند غیر عامل کشور رونمایی شد.

وی ابراز داشت: بیش از ۵۰۰ برنامه از سوی دستگاه‌های مختلف استان قم و نهادهای گوناگون در هفته پدافند در سطح استان قم اجرایی شد.

متقیان افزود: کمیته پدافند غیر عامل به منظور استفاده بهتر از ظرفیت دانشگاه‌ها در دانشگاه قم ایجاد شد و امید است دانشگاه‌ها در حوزه پژوهش ما را یاری دهند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به جنایات اخیر رژیم صهیونیستی علیه مردم غزه گفت: این روزها همه داغدار مردم مظلوم غزه هستیم که تا به امروز ۲۷ روز برابر رژیم اشغالگر قدس ایستادگی کرده اند و این در حالی است که این رژیم کشورهای عربی را طی شش روز به شکست وادار کرده بود.

مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری قم بیان داشت: هیمنه رژیم صهیونسیتی امروز شکسته شده است و طوفان الاقصی بر محاسبات شکست ناپذیری اسراییل خط بطلانی کشید.

کد خبر 5929157

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha