۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۰۵

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان:

دغدغه شهدای دانش‌آموز محافظت از سرزمین‌شان بود

دغدغه شهدای دانش‌آموز محافظت از سرزمین‌شان بود

مریوان_ رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان گفت: دغدغه اصلی شهدای دانش‌آموز محافظت از سرزمین و دور کردن دشمنان از این مرز و بوم بود و امروز نسل جوان باید از شهدای دانش‌آموز درس بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام حسن ورهرام صبح یکشنبه در دیدار با خانواده شهیدان دانش‌آموزان شهر مریوان اظهار کرد: ایثارگری شهدا موجب پیروزی کشورمان در جنگ تحمیلی و حفظ نظام جمهوری اسلامی شد و امنیت و آرامش امروز ما در سایه مجاهدت‌ها و فداکاری‌های سربازان اسلام است.

وی افزود: اگرچه از خود دفاع کردن در شرایطی که جان انسان در خطر است یک رفتار طبیعی است، اما دفاع از میهن و همه هم میهنان تا پای جان به راستی مقدس است و کار هر کسی نیست.

حجت‌الاسلام ورهرام با اشاره به اینکه هستند جوانانی که هزاران آرزو برای زندگی خود داشتند، زمانی که کشور خود را در خطر دیدند از همه چیز گذشتند، افزود: تمام دغدغه اینان محافظت از سرزمین‌شان و دور کردن دشمن بود.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان گفت: شهیدان با شجاعت و از جان گذشتگی، امنیت و آرامش را برای نسل‌های آینده وطن خود به جا گذاشتند.

وی ادامه داد: گرچه بسیاری از شهیدان فرزندان خود را نیز ندیدند و فرزندانشان برای همیشه از دیدار آن‌ها محروم شدند و مادرانی که فرزند از جان عزیزتر خود را راهی میدان جنگ کردند تا از جان و مال و ناموس مردم ایران دفاع کنند و زنانی که همسرانشان را از دست دادند اما با غیرت و از خودگذشتگی فرزندان بی‌گناه شهدا را به سختی اما به درستی بزرگ کردند و پرورش دادند تا راه شهیدان ادامه داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: امروز ما هر چه داریم از دفاعی مقدس است که دلاوران زمان جنگ از دیار ما انجام دادند و دانش‌آموزان اگر به مدرسه می‌روند و با خیال راحت شب‌ها سر بر بالین می‌گذارند، هنوز اصالت ایرانی خود را حفظ کرده‌اند و همه اینها مدیون سربازان وطن است که هرگز از فداکاری برای دیگری، برای من و شما، دریغ نورزیدند.

گفتنی است؛ در این دیدارها از خانوادە شهید دانش‌آموز عبدالباسط قادرنژاد و فرزند جانباز ۲۵ درصد ملأ محمد شریف قادرنژاد و خانوادە شهید دانش‌آموز بختیار غیاثی پور توسط رئیس اداره تبلیغات اسلامی مریوان تجلیل شد.

کد خبر 5930610

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha