۱۴ آبان ۱۴۰۲، ۱۹:۵۸

«شهردار اردبیل» به کره جنوبی دعوت شد؛

«محمود صفری» تنها نماینده ایران در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان

«محمود صفری» تنها نماینده ایران در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان

اردبیل- «محمود صفری» شهردار اردبیل به عنوان تنها نماینده ایران در اتحادیه شهرهای تاریخی جهان، برای شرکت در همایش اندیشه‌های انسانی راهی شهر «آندونگ کره جنوبی» شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی با حضور کشورهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان در شهر «آندونگ» کره جنوبی برگزار شد.

در این همایش شهردار اردبیل به عنوان تنها نماینده ایران به دعوت رسمی شهردار آندونگ حضور یافت.

محمود صفری در مورد این همایش اظهار کرد: در همایش اندیشه‌های انسانی و حقوق شهروندی که کشورهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان حضور داشتند، شهر اردبیل به عنوان شهر مقدس، تاریخی و گردشگری معرفی شد.

وی با بیان اینکه از سرمایه‌گذاران و گردشگران برای حضور در شهر اردبیل دعوت شد، تصریح کرد: معرفی ظرفیت‌ها و قابلیت‌های کلانشهر اردبیل و دعوت از سرمایه‌گذاران و گردشگران به شهر دارالارشاد و دارالامان در این همایش صورت گرفت.

شهردار اردبیل گفت: همچنین معرفی جاده ابریشم به عنوان شاهراه مهم تاریخی در ایجاد روابط تجاری نیز انجام پذیرفت.

صفری افزود: بازدید میهمانان از طرح‌ها و پروژه‌های شهر آندونگ کره جنوبی و تبادل نظر در حوزه مدیریت شهری از دیگر برنامه‌های همایش بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد: ایجاد فرصت برای بحث و تبادل نظر در مورد اندیشه‌های انسانی، حقوق شهروندی و تدوین راهکارها و ایده‌های نوین برای مواجهه با چالش‌های اجتماعی به منظور ایجاد جهانی بهتر و پایدارتر از اهداف این همایش به شمار می‌آید.

شهردار اردبیل اضافه کرد: کشورهای عضو اتحادیه شهرهای تاریخی جهان از جمله ایران، کره جنوبی، ژاپن، یونان، پرو و شهرهایی که با آندونگ تفاهمنامه خواهرخواندگی داشتند، در این مراسم حضور داشتند و خانم ایروانا بوکوا دبیرکل یونسکو به عنوان سخنران اصلی این مراسم بود.

کد خبر 5931159

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha