۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۷:۲۹

فقر امکانات در همسایگی پارس جنوبی؛

لزوم رفع مشکلات روستای «برکه چوپان»/ وعده‌هایی که عملی نشد

لزوم رفع مشکلات روستای «برکه چوپان»/ وعده‌هایی که عملی نشد

بوشهر- روستای برکه‌چوپان شهرستان کنگان علی‌رغم همجواری با صنایع و شرکت‌های پارس جنوبی با محرومیت‌های فراوانی روبرو است که باید برای رفع آنها تلاش شود.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: روستای برکه چوپان بزرگترین روستای بخش مرکزی شهرستان کنگان است که همسایه دیوار به دیوار فازها و شرکت‌های منطقه پارس جنوبی محسوب می‌شود.

آلودگی، شلوغی و سایر تبعات حضور صنایع قبل از همه گریبان اهالی این روستا را می‌گیرد ولی متأسفانه تنها چیزی که عاید مردم ما شده فقط و فقط محرومیت است.

جمعیت روستای برکه چوپان بر اساس سرشماری سال ۹۵ نفوس مسکن هزار و ۲۳۵ نفر است که طی سال‌های اخیر با توجه حضور نیروهای شرکتی و خانواده‌های آنها جمعیت این روستا هم رشد چشمگیری داشته است.

ضعف امکانات بهداشتی در روستا

عضو شورای اسلامی روستای برکه چوپان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: با وجود رشد حدود ۵۰ درصدی جمعیت، توجه چندانی به این روستا در بحث بهداشتی و درمانی نشده است.

مرتضی توک اضافه کرد: این حجم از جمعیت متأسفانه حتی از وجود خانه بهداشت که از ابتدایی‌ترین امکانات بهداشتی در یک روستا محسوب می‌شود نیز محرومند؛ در صورتی که مجوز احداث خانه بهداشت روستا حدود هشت سال قبل اخذ شده است.

عضو شورای اسلامی روستای برکه چوپان تاکید کرد: طی این سال‌ها تنها بهانه شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان و سایر مسئولان نبود زمین برای ساخت بوده است.

وی بیان کرد: با شروع دوره جدید شورا و دهیاری روستا با پیگیرهایی که انجام گرفت با همکاری بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان یک قطعه زمین به ارزش هشت میلیارد ریال به صورت رایگان در اختیار شبکه بهداشت قرار گرفت.

توک ادامه داد: پس از حل شدن بحث زمین پارسال در کمیته برنامه ریزی شهرستان مبلغ ۶۰۰ ملیون تومان برای ساخت و تجهیز خانه بهداشت روستا مصوب شد که با لطف دوستان ۳۴۰ میلیون آن تا الان محقق شده و به حساب شبکه بهداشت و دانشگاه واریز شده است.

لزوم رفع مشکلات روستای «برکه چوپان»/ وعده‌هایی که عملی نشد

وعده‌هایی که عمل نشد

عضو شورای اسلامی روستای برکه چوپان بخش مرکزی شهرستان کنگان تصریح کرد: با وجود تأمین نیازهای اولیه، شبکه بهداشت هر بار به بهانه‌های مختلف شروع کار را به تأخیر می‌اندازد.

ما هیچ عزم و اراده جدی برای ساخت خانه بهداشت روستا در رفتار و عمل دوستان شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان نمی‌بینیم وی تصریح کرد: یک سال قبل وعده دادند که ما کار ساخت را به خیرین سپرده ایم ولی متأسفانه اکنون خبر از عدم حضور خیر می‌دهند، آیا ساخت یک ساختمان ۸۵ متری اینقدر برای آقایان سخت و دشوار است؟

توک تاکید کرد: هر روز با وعده‌های پوچ مردم را دلخوش می‌کنند و یا پیگیر کارهایی هستند که از سلامت مردم مهم‌تر بوده و در اولویت است. متأسفانه ما هیچ عزم و اراده جدی برای ساخت خانه بهداشت روستا در رفتار و عمل دوستان شبکه بهداشت شهرستان و دانشگاه علوم پزشکی استان نمی‌بینیم.

وی خاطرنشان کرد: سوال ما این است که آیا حق روستای برکه چوپان این است که با وجود این همه ثروت در همسایگی آن، در فقر امکانات و زیرساخت‌های اولیه باشد و ساکنان آن از داشتن ابتدایی‌ترین امکانات محروم باشند.

عضو شورای اسلامی روستای برکه چوپان افزود: ما به نمایندگی از مردم دغدغه‌ها و حرف دل آنها را به شما منتقل می‌کنیم که به گوش مسئولان برسانید. در طی این سال‌ها ما قول و وعده و حرف‌های زیبا زیاد شنیده ایم الان دیگر وقت عمل کردن است.

انتظار می‌رود که مسئولان در راستای عمل به وعده‌ها و رفع محرومیت‌های روستا تلاش و پیگیری بیشتری داشته باشند و مردم روستا را با عمل به وعده‌ها امیدوار کنند.

کد خبر 5931232

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha