۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۴

مدیرکل غله مازندران:

۱۲۸۰ تن سویا در مازندران خریداری شد

 ۱۲۸۰ تن سویا در مازندران خریداری شد

ساری- مدیرکل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید هزار و ۲۸۰ تن سویا از کشاورزان استان در ۹ مرکز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، عباسعلی وفایی نژاد بعدازظهر دوشنبه در حاشیه بازدید از روند عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در مراکز خرید استان با اشاره به آغاز عملیات خرید تضمینی دانه روغنی سویا در اواخر مهرماه گفت: با گذشت دو هفته از زمان آغاز خرید تضمینی سویا در استان تاکنون هزار و ۲۸۶ تن از این محصول از کشاورزان مازندرانی خریداری شد.

وفایی نژاد به قیمت خرید تضمینی محصول سویا از کشاورزان اشاره کرد و گفت: در سال زراعی جاری قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم دانه روغنی سویا، با ۲ درصد ناخالصی و ۱۲ درصد رطوبت ۳۳ هزار تومان است.

وی با تاکید به عوامل خرید تضمینی مستقر در مراکز خرید و لزوم دقت بیشتر در نمونه گیری از محصول تحویلی کشاورزان، حفظ بیت المال و رعایت حقوق کشاورزان زحمتکش استان اظهار داشت: در مراکز خرید تضمینی اداره کل غله، دانه سویا با ناخالصی یک تا هشت درصد و رطوبت ۹ تا ۲۰ درصد قابل خریداری است.

مدیرکل غله استان مازندران از راه اندازی ۹ مرکز خرید تضمینی سویا در استان خبر داد و افزود: هم اکنون خرید تضمینی سویا در ۹ مرکز در شهرستان‌های گلوگاه، بهشهر، نکا، میاندرود، ساری و جویبار در حال انجام می‌باشد و عوامل تشخیص و ذی حساب اداره کل غله، نماینده بانک کشاورزی و نمایندگان سازمان جهاد کشاورزی در این مراکز حضور دارند.

وی همچنین با اشاره به سطح زیر کشت سویا در استان مازندران افزود: چهار هزار و ۷۳۷ هکتار از مزارع مازندران زیر کشت این محصول است که طبق آمار و پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی انتظار می‌رود بیش از ۷ هزار تن سویا از مزارع استان برداشت شود.

وفایی نژاد در پایان از کشاورزان مازندرانی خواست: با توجه به فسادپذیری بالای محصول سویا به دستورات کارشناسان کشاورزی عمل کرده و از برداشت در زمانی که رطوبت محصول بالا می‌باشد خودداری نموده و با اطمینان از رطوبت استاندارد، محصول تولیدی خود را به مراکز خرید تضمینی اداره کل غله تحویل دهند.

کد خبر 5931976

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha