۱۵ آبان ۱۴۰۲، ۲۱:۳۹

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام خبر داد؛

انجام۹۳۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ایلام

انجام۹۳۰۰ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی ایلام

ایلام-رییس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام گفت: در هفت ماهه سال جاری ۹ هزار و ۳۴۵ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهر ایلام انجام شده است.

علی اکبر بگ محمدی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر ۴۷۴ واحد صنفی عرضه کننده فرآورده‌های خام دامی در شهرستان ایلام شناسایی شده که دامپزشکی شهرستان ایلام طی یک برنامه ریزی انجام شده و به صورت محله محور روزانه از این واحدها، نظارت بهداشتی انجام می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه قصابی‌ها، کبابی‌ها، رستوران‌ها، مراکز عرضه مرغ و ماهی، فروشگاه‌های زنجیره‌ای، لبنیاتی‌ها، سردخانه‌ها از جمله واحدهایی هستند که مورد نظارت بهداشتی نیروهای دامپزشکی قرار می‌گیرند، عنوان کرد: ۲ اکیپ ثابت و یک اکیپ سیار به صورت روزانه و برنامه ریزی شده از واحدهای صنفی مورد نظر نظارت بهداشتی انجام می‌دهند.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام بیان کرد: در هفت ماهه سال جاری ۹ هزار و ۳۴۵ مورد بازدید از مراکز عرضه فرآورده‌های خام دامی در شهر ایلام انجام شده است.

وی ادامه داد: طی این بازدیدها ۷۰ واحد اخطاریه دریافت و ۱۳۲ واحد نیز با تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شده‌اند.

بگ محمدی بیان کرد: طی این بازدیدها همچنین بیش از ۲ تن گوشت، مرغ، ماهی و دیگر آلایشات خوراکی توسط نیروهای دامپزشکی کشف و معدوم سازی شده است.

وی گفت: همچنین طی سال جاری ۱۶۸ مورد نمونه برداری از مراکز کبابی و لبنیاتی شهرستان ایلام انجام شده است.

رییس اداره دامپزشکی شهرستان ایلام ادامه داد: طی نمونه برداری‌های صورت گرفته از لبنیاتی‌ها سه راس گاو مبتلا به تب مالت شناسایی و روانه کشتار شدند.

وی عنوان کرد: ۶۸ مورد گشت مشترک نیز توسط نیروهای دامپزشکی با دیگر دستگاه‌های اجرایی نیز در سال جاری انجام شده است.

کد خبر 5932343

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha