۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۹:۲۱

معاون استاندار قزوین تاکید کرد؛

لزوم افزایش همکاری‌ها در مسیر برگزاری انتخابات

لزوم افزایش همکاری‌ها در مسیر برگزاری انتخابات

قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین گفت: مدیریت شهری در افزایش مشارکت و همچنین پشتیبانی در برگزاری انتخابات نقش مهمی دارد.

به گزارش خبرگزاری مهر، عباس کاظمی در نشست مشترک با اعضای شورا و شهردار قزوین که در شورای شهر برگزار شد، تصریح کرد: انتخابات دوره ششم خبرگان رهبری و دوازدهم مجلس شورای اسلامی در اسفند ماه سال جاری برگزار می‌شود، فرآیند این انتخابات از ۱۵ مرداد ماه آغاز شده و هم اکنون مرحله رسیدگی به صلاحیت افراد در حال سپری شدن است.

وی با اشاره به قانون جدید انتخابات، افزود: قانون جدید مبتنی بر سند انتخابات و ابلاغ مقام معظم رهبری است که بر اساس ۹ بند تلاش شده که بخش‌هایی از فرآیندهای انتخابات گذشته اصلاح شود؛ یکی از اقدامات صورت گرفته در جهت برقراری عدالت انتخاباتی توزیع عادلانه فرصت تبلیغاتی بین همه کاندیدای انتخابات است.

کاظمی بیان کرد: در این راستا یک شبکه تلویزیونی نوظهور ایجاد می‌شود که کاندیدای هر حوزه انتخاباتی در شرایطی برابر امکان استفاده از این فرصت را دارند، تبلیغات در این شبکه بر اساس ضوابط صورت می‌گیرد.

وی با تاکید بر اینکه امنیت، سلامت، رقابت و مشارکت ۴ راهبرد اصلی انتخابات است، بیان کرد: در بخش سلامت انتخابات نوع ورود نهادهای مسئول و دستگاه‌های دیگر این تضمین را ایجاد می‌کند تا سلامت انتخابات تقویت شود؛ از سال‌ها قبل دشمنان در جهت کاهش مشارکت و زیر سوال بردن اصل انتخابات تلاش کردند و در این دوره نیز حتماً روی مشارکت متمرکز خواهند شد که بگویند انتخابات تأثیری ندارد و آن را به حاشیه ببرند اما ما برای مشارکت نیز برنامه داریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با بیان اینکه همه ما در افزایش مشارکت نقش داریم، بیان کرد: عملکرد مدیریت شهری و اجرای پروژه‌ها و در پی آن رضایت شهروندان باعث افزایش میزان مشارکت می‌شود، این موضوع می‌تواند در مشارکت شهروندان در انتخابات تأثیر گذار باشد بنابراین باید از هر اقدامی که نارضایتی ایجاد می‌کند پرهیز شود.

وی همچنین با اشاره به اینکه فرآیند برگزاری انتخابات نیازمند پشتیبانی جدی مالی و امکانات است خاطرنشان کرد: برای برگزاری انتخابات شایسته نیازمند حمایت و پشتیبانی هستیم، مجموعه شورا و شهرداری نقش جدی در این موضوع می‌تواند ایفا کنند.

کد خبر 5932526

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha