۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۱:۵۶

ده پهلوان مطرح کرد؛

کشوری آباد در گرو درک درست از میراث فرهنگی گذشتگان

کشوری آباد در گرو درک درست از میراث فرهنگی گذشتگان

رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری خطاب به دانش آموزان گفت: اگر میراث‌فرهنگی و تجربه زندگی گذشتگان این کشور را درست درک کنیم می‌توانیم کشوری آباد داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری، مراسم رونمایی از بازی‌های رومیزی «باستانی شهر سوخته» و «مار و دُم شهر سوخته» به همت پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری با همکاری شورای نظارت بر اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

مصطفی ده‌پهلوان رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری گفت: میراث‌فرهنگی چراغ راه آینده ما است و اگر این واژه را جست و جو کنید به معنای واقعی میراث‌فرهنگی خواهید رسید.

وی تصریح‌کرد: اگر میراث‌فرهنگی و تجربه زندگی گذشتگان این کشور را درست درک کنیم می‌توانیم کشوری آباد داشته باشیم در غیر این صورت بدانید که میراث‌فرهنگی‌مان را خوب درک نکرده‌ایم و از تجربه نیاکانمان برای حل معضلات و مشکلات امروز جامعه‌مان بدرستی استفاده نکرده‌ایم.

رییس پژوهشگاه میراث‌فرهنگی و گردشگری افزود: اینها نکات کلیدی هستند که شما باید در بخش‌های مختلف میراث‌فرهنگی اعم از موزه‌ها، محوطه‌ها و … دنبال کنید و ما باستان‌شناسان هم در این راه به شما کمک خواهیم کرد.

ده‌پهلوان گفت: ما می‌توانیم در زندگی روزمره؛ تبلیغات محیطی، تابلوها، بازی‌ها و… به اشکال مختلف از میراث‌فرهنگی استفاده کنیم زیرا که میراث‌فرهنگی هویت گذشتگان ما و هویت امروز ما است.

وی اظهارکرد: باور من این است که شما دانش آموزان نگهبانان و پاسبانان آینده سرزمین ایران و میراث فرهنگی آن هستید ما هم تلاش می‌کنیم که میراث‌فرهنگی را به شما معرفی کرده و شما نیز به درستی از آن پاسداری کنید.

کد خبر 5932680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha