۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷

مدیر کل راهداری زنجان:

ایجاد روشنایی در طول راه ها جزو الزامات نیست

ایجاد روشنایی در طول راه ها جزو الزامات نیست

زنجان-مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ایجاد روشنایی در نقاط پرتصادف، مه‌گیر، تقاطع‌ها و نقاط اصلی از اولویت‌های راهداری است ولی در کل مسیر جزو الزامات نیست.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان روز سه شنبه با اشاره به مطالعات انجام شده در خصوص میزان تأثیر روشنایی در تصادفات عنوان کرد: طبق بررسی‌های صورت گرفته، تأثیر روشنایی در تصادفات ۵ الی ۶ درصد است که با توجه به محدودیت‌های اعتباری، این موضوع در اولویت برنامه‌های راهداری نیست.

وی افزود: ایجاد روشنایی در نقاط پرتصادف، نقاط مه‌گیر، تقاطع‌ها و نقاط اصلی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ایجاد روشنایی در نقاط پرتصادف، نقاط مه‌گیر، تقاطع‌ها و نقاط اصلی از اولویت‌های راهداری و حمل و نقل جاده‌ای است و در تمام طول مسیر ایجاد روشنایی جزو الزامات راه نیست.

قزوینیان توسعه گاردریل‌ها، بلوک مفصلی و تابلوهای هشدار را از جمله مهم‌ترین پارامترهای ارتقا دهنده ایمنی و کاهش تلفات جاده‌ها دانست و گفت: از جمله اقدامات صورت گرفته در این خصوص نصب ۱۰۲ کیلومتر بلوک مفصلی در آزادراه زنجان-قزوین است که تأثیر بالایی در ارتقا ایمنی دارد.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان ادامه داد: با توجه به سیاست‌های سازمان، افزایش طول روشنایی در جاده‌های کشور و استان فعلاً ممکن نیست و تنها نگهداری از روشنایی‌های موجود و ایجاد روشنایی نقطه‌ای در برخی نقاط اصلی و مه‌گیر و تقاطع‌هایی پر تصادف از برنامه‌های اولویت‌دار راهداری است.

کد خبر 5932842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha