۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۱۹

عضو شورای شهر زنجان:

روشنایی معابر زنجان برای زیست شبانه استانداردسازی شود

روشنایی معابر زنجان برای زیست شبانه استانداردسازی شود

زنجان-عضو شورای شهر زنجان گفت: روشنایی معابر زنجان برای زیست شبانه و افزایش ایمنی باید استانداردسازی شود.

به گزارش خبرنگار مهر، منصور مرادلو ظهر سه‌شنبه در جلسه علنی شورای اسلامی شهر زنجان با ابراز نارضایتی از تداوم خاموشی معابر و پارک‌ها اظهار کرد: موضوع روشنایی شهر زنجان با بی‌تفاوتی مسئولان ذی‌ربط مواجه شده است.

وی با اشاره به اینکه شهر زنجان یک شهر خاموش است، تصریح کرد: در شب شادابی وجود ندارد و شاهد یک شهر تاریک و مرده هستیم و کسی هم دنبال رفع مشکل نیست.

عضو شورای اسلامی شهر زنجان یادآور شد: در برهه‌ای به دلیل ناترازی تولید انرژی، افزایش مصرف برق در اموری مثل ماینرها و همین‌طور گرمای هوا و افزایش تقاضا مردم را به کاهش مصرف تشویق می‌کردند و این امر منجر به خاموشی معابر شد اما اکنون این مشکلات کاهش یافته است.

مرادلو با بیان اینکه شهروندان تمایل دارند زیست و عبور و مرور شبانه داشته باشند، عنوان کرد: برای اموری مثل سهولت خرید و فراهم شدن امکان گردش و تفریح برای مردم نیازمند روشنایی مناسب معابر هستیم.

وی با اشاره به اینکه شاهد وقوع تصادفات در شب‌ها هستیم، خاطرنشان کرد: کمبود روشنایی کاهش امنیت و بروز جرائم را به دنبال دارد و به بروز سوانح رانندگی دامن می‌زند، همچنین شهرداری نیز باید در معابر درخت‌هایی که مانع از دید هستند را اصلاح کند.

عضو شورای شهر زنجان ادامه داد: برخی از مردم با چالش‌های روزانه و آسیب‌های روحی دست و پنجه نر می‌کنند و از طرفی پارک‌ها برای ایجاد روحیه نشاط، تفریح و گردش‌های خانوادگی فراهم شده و خاموشی آن‌ها مردم را از خدمات ایجاد شده بی‌بهره می‌کند.

وی با اشاره به اینکه معابر اکثر نقاط شهر یک طرف روشن یک طرف خاموش است، تاکید کرد: باید استاندارهای روشنایی رعایت شود؛ چراکه هزینه‌ها چند برابر شده و شرکت برق درصدی را برای روشنایی معابر از شهروندان اخذ می‌کند اما میزان بهره‌مند از روشنایی کاهش یافته است.

کد خبر 5932982

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha