۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۵:۵۷

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران

تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک در تهران

بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توان متوجه وجود مشکل در گیربکس اتوماتیک شد؟ هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید.

به گزارش بازرگانی خبرگزاری مهر، وقتی صحبت از گیربکس خودرو می‌شود، افزایش شتاب و سرعت اولین مقوله‌ای است که به ذهن انسان می‌رسد. گیربکس نیروی گشتاور موتور را به چرخ‌ها انتقال داده و باعث حرکت آن می‌شود. به این ترتیب نقش کاملاً حیاتی در خودرو دارد. گیربکس‌های اتوماتیک با توجه به ساختار متفاوتی که نسبت به گیربکس‌های معمولی دارند از حساسیت‌های خاص خود هم برخوردارند. به همین دلیل بهتر است تعمیر گیربکس اتوماتیک را به متخصص بسپارید. بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک چه ویژگی‌هایی دارد؟ چگونه می‌توان متوجه وجود مشکل در گیربکس اتوماتیک شد؟ هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک چقدر خواهد شد؟ برای پاسخ به این سوالات همراه ما باشید.

گیربکس اتوماتیک و هر آنچه باید در مورد آن بدانید

گیربکس را می‌توان بعد از موتور، دومین قطعه مهم در خودرو دانست. اساساً گیربکس عامل اصلی حرکت و سرعت ماشین به شمار می‌رود. همچنین با وجود گیربکس، کنترل خودرو در تغییرات ارتفاعی جاده راحت‌تر می‌شود. گیربکس‌ها به طور کلی دو دسته هستند؛ گیربکس‌های دنده‌ای و گیربکس‌های اتوماتیک. گیربکس دنده‌ای امروزه در ماشین‌های مدرن و پیشرفته مورد استفاده قرار نمی‌گیرد و تنها ماشین‌های کلاسیک و برخی خودروهای داخلی کشور خودمان از آن بهره می‌برند.

استفاده از گیربکس اتوماتیک در خودروهای امروزی به امری کاملاً رایج تبدیل شده است. گیربکس‌های اتوماتیک هم دارای انواع مختلفی، ازجمله AT معمولی، سی وی تی، دو کلاچه و … هستند. هر کدام از این گیربکس‌های اتوماتیک، ویژگی‌های خاص خود را دارند. به همین دلیل تعمیر آنها هم کار تخصصی به حساب می‌آید. به همین دلیل نباید تعمیر آن را به دست هر تعمیرکاری سپرد.

چگونه به خرابی گیربکس اتوماتیک پی ببریم؟

با توجه به این که هر کدام از انواع گیربکس‌های اتوماتیک مشخصات خاص خود را دارند، بهتر است تعمیر آن هم به افراد متخصص سپرده شود. اولین کاری که معمولاً تعمیرکاران انجام می‌دهند، تشخیص خرابی خودرو است. اگر این خرابی از گیربکس باشد، علائمی دارد که خود شما هم حین رانندگی می‌توانید متوجه آن شوید. در ادامه به توضیح برخی از این علائم خواهیم پرداخت.

عدم پاسخگویی دنده یا جابجایی خشن

در حالت عادی، دنده گیربکس اتوماتیک باید بسیار نرم و راحت جابجا شود، اما گاهی ممکن است دنده به راحتی تعویض نشود. در این حالت دنده به سختی عوض می‌شود و صدای ناهنجاری هم خواهد داد. وقتی این علامت را مشاهده کردید، گیربکس به ابتدای مراحل خرابی رسیده است. وجود هر نوع تأخیر در پاسخ به حرکت، نشانگر مشکل در گیربکس اتوماتیک است.

لغزیدن گیربکس

یکی از علائم خرابی گیربکس، تأخیر در شتاب یا بالا رفتن دور موتور است. به این حالت اصطلاحاً لغزش گیربکس هم گفته می‌شود. در واقع حین تعویض دنده، موتور ماشین صدای زیادی می‌دهد، اما خبری از شتاب و افزایش سرعت نیست. دلیل این امر ممکن است خرابی چرخ‌دنده‌های داخل گیربکس، کاهش روغن گیربکس و … باشد.

علائم خرابی گیربکس اتوماتیک

صدای زوزه گیربکس

این علامت خرابی گیربکس اتوماتیک را می‌توان خیلی راحت‌تر متوجه شد. وقتی گیربکس اتوماتیک دچار مشکل شده باشد، حین حرکت صدای زوزه‌مانندی می‌دهد. این صدا هم ممکن است به دلایل مختلف ایجاد شده باشد که یکی از مهم‌ترین آنها استفاده از روغن گیربکس نامناسب و بی‌کیفیت است.

نشت روغن گیربکس

نشتی روغن از هر نقطه خودرو، نشانه جالبی به حساب نمی‌آید. گیربکس خودرو قطعه‌ای کاملاً مهر و موم شده محسوب می‌شود. به همین دلیل نباید هیچگونه نشتی خاصی داشته باشد. اگر هرگونه نشتی در زیر خودرو احساس کردید، خیلی زود آن را بررسی کنید. از رنگ روغن هم می‌توان تا حدودی پی به مشکل برد. اگر مایع به رنگ تیره یا سیاه باشد، نشان‌دهنده دمای بالای گیربکس است. در صورت مشاهده این مورد، خیلی زود آن را به تعمیرکار ماهر بسپارید.

انتخاب تعمیرگاه مناسب برای رفع مشکل گیربکس اتوماتیک

بعد از این که متوجه وجود مشکل در گیربکس اتوماتیک خودرو خود شدید، اولین کار شما باید پیدا کردن یک تعمیرگاه مناسب و معتبر باشد. چرا که اگر تعمیر گیربکس را به تعمیرگاه‌های نامعتبر بسپارید، علاوه‌بر رفع نشدن مشکل، هزینه سنگینی را هم متحمل خواهید شد.

تعمیر گیربکس اتوماتیک، یک کار کاملاً تخصصی محسوب می‌شود. به همین دلیل نباید به هر فرد و تعمیرگاهی اعتماد کرد. معمولاً تعمیرگاه‌های تخصصی برای خودروهای اتوماتیک وجود دارند که با دریافت هزینه مناسب، اقدام به تشخیص و رفع عیب گیربکس می‌کنند. با این اوصاف باید به دنبال پیدا کردن تعمیرگاه تخصصی و مناسب باشید. تعمیرگاهی که علاوه‌بر در اختیار داشتن پرسنل مجرب و متخصص از ابزار و تجهیزات مناسبی هم برخوردار باشد.

تعمیرگاه مناسب گیربکس اتوماتیک

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک

قبل از پرداختن به موضوع هزینه باید این نکته را یادآوری کرد که سرویس دوره‌ای خودروهای اتوماتیک را دست کم نگیرید. این کار باعث کاهش هزینه‌های گزاف تعمیر در آینده‌ای نه چندان دور خواهد شد. سرویس‌های دوره‌ای در مورد گیربکس هم صدق می‌کند. به این ترتیب بهتر است خودرو اتوماتیک خود را به صورت دوره‌ای سرویس کنید تا هزینه‌های شما تا حد زیادی کاهش پیدا کند.

هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین عامل نوع مشکل است. هر چقدر مشکل و رفع آن سخت‌تر باشد، قطعاً هزینه تعمیر هم افزایش پیدا خواهد کرد. موضوع مهم بعدی تعویض یا تعمیر قطعات است. اگر قطعه‌ای دچار خرابی شود و نیاز به تعویض وجود داشته باشد، هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هم بیشتر خواهد شد. به این عوامل دستمزد تعمیرکار را هم باید اضافه کنید. به هر صورت تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر، معمولاً هزینه منصفانه و معقولانه‌ای را دریافت می‌کنند.

ارتباط مستقیم با کارشناسان تعمیرگاه ۰۲۱۷۱۰۵۳۰۴۸

کلام پایانی

امروزه خودروهای دارای گیربکس اتوماتیک، جای خودروهای کلاسیک را در بازار گرفته‌اند. گیربکس این خودروها هم ممکن است به مرور دچار خرابی شود. وقتی گیربکس اتوماتیک دچار خرابی می‌شود، علائم مشخصی دارد. با توجه به این علائم، می‌توان تا حد زیادی به وجود مشکل در گیربکس اتوماتیک پی برد. گام بعدی پیدا کردن تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک است. بهترین تعمیرگاه گیربکس اتوماتیک، باید از کادر تخصصی قدرتمند و تجهیزات مدرن استفاده کند. هزینه تعمیر گیربکس اتوماتیک هم به عوامل متعددی، ازجمله نوع مشکل، دستمزد و … بستگی دارد.

این مطلب، یک خبر آگهی بوده و خبرگزاری مهر در محتوای آن هیچ نظری ندارد.

کد خبر 5932998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha