۱۶ آبان ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱

رئیس اداره زکات کمیته امداد استان قزوین:

اولویت مصرف زکات نیازمندان همان منطقه است

اولویت مصرف زکات نیازمندان همان منطقه است

قزوین- رئیس اداره زکات کمیته امداد امام خمینی (ره) استان قزوین با بیان مصرف زکات برای نیازمندان و محرومان است، گفت: در مصرف زکات جمع‌آوری شده ابتدا نیازمندان همان منطقه در اولویت هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام باب اله شهسواری در روستای مِهین بیان کرد: زکات یک حکم و دستور الهی است که خداوند سبحان در قرآن کریم برای دریافت آن به پیامبر اکرم (ص) دستور داده است.

وی ادامه داد: آیه ۱۰۳ سوره مبارکه توبه می‌فرماید که از مردم صدقه آنها را بگیر تا آنها پاک شوند و این پاک شدن هم در اموال است و هم پاکی خود افراد است.

رئیس اداره زکات استان قزوین اضافه کرد: وقتی زکات و انفاق مردم جمع‌آوری شد برای نیازمندان و محرومان صرف می‌شود و در این میان در مصرف زکات جمع‌آوری شده ابتدا نیازمندان همان منطقه در اولویت هستند.

وی افزود: اگر خمس و زکات و سایر وجوهات شرعی پرداخت شود نیازمندی باقی نمی‌ماند، از همین رو که خداوند سبحان در آیه ۲۴ سوره معارج می‌فرماید در اموال شما حقی معلوم برای سائل و محروم وجود دارد.

حجت الاسلام شهسواری با اشاره به پیشنهاد هماهنگی برای امدادرسانی به محرومان تصریح کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) برای هماهنگی در امدادرسانی به محرومان برای عدالت در توزیع کمک‌ها استقبال می‌کند.

وی تصریح کرد: با این کار دیگر افراد نیازمند به یک میزان و به فراخور نیازشان از کمک‌های مردمی بهره مند می‌شوند که چنین امری مستلزم یک نشست برای هماهنگی و همکاری و هم افزایی است.

رئیس اداره زکات استان قزوین عنوان کرد: در حال حاضر کمیته امداد امام خمینی (ره) خدمات خود از طریق پایش کدملی انجام می‌دهد در نتیجه اگر فردی بخواهد از خدمات این نهاد استفاده کند، با اتصال درگاه سامانه "سها" به برخی وب سرویس‌ها، پایش لازم انجام می‌گیرد.

وی یادآور شد: سامانه موجود در کمیته امداد امکان خطا را بسیار کاهش داده چراکه رصد خدمات ارائه شده از طریق این سامانه هوشمند صورت می‌گیرد و قطع یقین می‌توانیم در تعامل با دیگر دستگاه‌ها و نهادها برای خدمت رسانی به نیازمندان از آن بهره ببریم.

کد خبر 5933066

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha