۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۱۳

رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران:

۳۰ پزشک و پرستار مازندران در دوران کرونا آسمانی شدند

۳۰ پزشک و پرستار مازندران در دوران کرونا آسمانی شدند

بابلسر- رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: ۳۰ پزشک و پرستار استان در دوران کرونا در راه امنیت سلامت مردم جان خود را از دست دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، فرهاد غلامی ظهر چهارشنبه در بیستمین همایش میان دوره‌ای بیماران عفونی و گرمسیری ایران در بابلسر با بیان اینکه در دوران کرونا نزدیک به ۳۰ پزشک و پرستار دو دانشگاه علوم پزشکی استان جان خود را در راه امنیت سلامت مردم از دست دادند، افزود: نقش اساتیدی همچون دکتر بابامحمودی رئیس این همایش نقش ارزنده و بسزایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران استمرار برگزاری هر ساله این همایش، نشان از تلاش و دغدغه و کار سخت عوامل اجرایی دارد و ارائه نتیجه تحقیقات و تبادل تجربیات و دانش‌های نوین پزشکی در گردهمایی علمی، فرصتی است تا زمینه برای تمامی فعالان این عرصه جهت پیشگیری، درمان و ریشه کنی بیماری‌ها فراهم شود و هماهنگی‌ها آنان افزایش یابد.

غلامی تاکید کرد: دانشگاه علوم پزشکی مازندران علیرغم محدودیت‌ها در دوران کرونا، برنامه‌های آموزشی خود را قطع نکرد و تلاش بر استمرار و برگزاری منظم داشت و در عرصه اجرا نیز این دانشگاه یکی از موفق ترین دانشگاه‌ها در سطح دانشگاه‌های کشور است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره به عملکرد واکسیناسیون با بیان اینکه این دانشگاه توانست در دوز اول و دوم بالای ۹۵ درصد و در دوز سوم ۶۵ درصد و در دوز چهارم ۱۵ درصد جامعه هدف استان را واکسینه کند اعلام کرد این دانشگاه جزو موفق‌ترین دانشگاه‌های کشور در این زمینه قرار دارد.

غلامی در ادامه این اظهارات تصریح کرد: در دور اول و دوم با مشارکت نهادهای مردمی و بسیج این آمار مطلوب به دست آمد که توانست میزان درگیری بیماری را به حداقل برساند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در ادامه سخنانش بیان کرد: در این دانشگاه با حضور اساتید برجسته ای که دارد و یکی از بخش‌های سرآمد آن اساتید حاضر در این مجمع هستند، به دنبال آن هستیم تا در بیمارستان جدید رازی در کنار اساتید پیشکسوت از نیروهای جوان بهره ببریم.

وی تصریح کرد: بهره مندی از اساتید و پزشکان پیشکسوت و جوان در کنار هم نقطه عطفی خواهد بود.

غلامی یادآور شد: در دانشگاه علوم پزشکی مازندران جدا از رشد در حوزه دانشگاهی و تربیت نیرو در حوزه اجرایی نیز عزم جدی وجود دارد.

کد خبر 5933836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha