۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۴:۴۰

در کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» عنوان شد؛

تبیین مظلومیت غزه می‌تواند محور فعالیت شعرا باشد

تبیین مظلومیت غزه می‌تواند محور فعالیت شعرا باشد

زنجان- رییس شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» به تبیین مظلومیت غزه و شهادت زنان و کودکان در آثار ادبی تأکید کرد.  

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا قزوه ظهر چهارشنبه در آیین اختتامیه هفتمین دوره کنگره بین‌المللی «زنان عاشورایی»، اظهار کرد: این کنگره راه خود را درست طی کرده و جایگاه خوبی را برای ترویج فرهنگ ایثار و مقاومت یافته است.

وی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری در جمع شعرا تأکید کردند که حضرت خدیجه (س) مغفول واقع شده و باید بیشتر به این موضوع پرداخته شود، عنوان کرد: بر همین اساس کتاب مخصوص برای شخصیت بزرگوار حضرت خدیجه (س) آماده شد که امروز این کتاب رونمایی می‌شود و یک کتاب جدید با نام چقدر جای تو خالی است نیز به چاپ رسیده است.

رییس شورای سیاست‌گذاری هفتمین دوره کنگره بین‌المللی شعر «زنان عاشورایی» با بیان اینکه اکنون روزهای مظلومیت غزه را پشت سر می‌گذاریم، تصریح کرد: مادران و کودکان در کنار هم به شهادت می‌رسند و تبیین این مظلومیت می‌تواند محور فعالیت شعرا و نویسندگان قرار گیرد و پیروزی از آن غزه است.

مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش نیز در ادامه این کنگره با ابراز خرسندی از میزبانی زنجان برای کنگره زنان عاشورایی ابراز کرد: زنجان همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا عزاداری و برنامه‌های حسینی باشکوهی را به نمایش می‌گذارد و با این پیشنه و ارادت به اباعبدالحسین (ع) این حق زنجان بود که میزبان این کنگره باشد.

فرح‌روز فاتحی به فعالیت‌های بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش اشاره کرد و گفت: خانواده‌های ایثارگران موسس و اعضای این بنیاد هستند و حوزه‌های مختلفی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و پاسداشت ارزش‌های انقلاب اسلامی در آن تعریف شده است.

وی با تاکید بر این موضوع که برای اینکه محتوا بهتر باشد ایثارگرانی از اساتید دانشگاه و صاحب کرسی درخواست شد تا وارد این حوزه شوند، عنوان کرد: یکی از کارهای انجام شده در بنیاد، برگزاری کنگره زنان عاشورایی است که امروز در زنجان برگزار می‌شود.

مدیرعامل بنیاد آیه‌های ایثار و تلاش با اشاره به اینکه این بنیاد به تولید محتوا و سرمایه‌های معنوی و معرفتی در حوزه ایثار و شهادت می‌پردازد، خاطرنشان کرد: کتاب‌های مختلفی در این راستا به چاپ رسیده و به بازار عرضه شده است.

حسینیه اعظم زنجان، همچون نگینی بر جهان تشیع می‌درخشد

رییس هیئت امنای حسینیه اعظم زنجان نیز در این مراسم بیان کرد: حسینیه اعظم زنجان، همچون نگینی بر جهان تشیع درخشیده و می‌درخشد؛ چراکه در این مکان مشق ولایت‌مداری و مشق عشق در پایتخت شور و شعور حسینی برگزار شده و هر سال صدها هزار عاشق و ولایتمدار را در ۸ محرم کنار هم جمع می‌کند.

علیرضا فیروزفر با بیان اینکه همه ساله در ایام تاسوعا و عاشورا میزبان مهمانانی از کشورهای مختلفی هستیم، یادآور شد: حسینیه اعظم دومین قربانگاه جهان اسلام به لحاظ وسعت و کثرت است ولی معتقدیم که در قربانگاه اول حاجی مکلف است ولی در حسینیه اعظم عاشقان بدون تکلف و بدون تکلیف آمده و عشق خود را بیان می‌کنند.

اختتامیه هفتمین کنگره بین‌المللی شعر زنان عاشورایی در روزهای ۱۶ و ۱۷ آبان در حسینیه اعظم با تکیه بر شخصیت ام المومنین حضرت خدیجه (س) زنجان برگزار شد.

۷۰۰ اثر از ۴۰۰ شاعر به دبیرخانه این کنگره ارسال شده که از پنج کشور خارجی نیز آثاری دریافت شده بود.

کد خبر 5933855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha