۱۷ آبان ۱۴۰۲، ۱۸:۴۵

مشاور معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور:

۸۰ درصد استان‌ها متاثر از خشکسالی هستند

۸۰ درصد استان‌ها متاثر از خشکسالی هستند

شهرکرد_مشاور معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور گفت: ۸۰ درصد استان‌ها متأثر از خشکسالی هستند که از سال پیش نقطه عطفی در مدیریت خشکسالی ایجاد شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، بابک فتولی، مشاور معاونت محیط زیست طبیعی سازمان محیط زیست کشور امروز چهارشنبه در نشست تخصصی معاونان محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی کشور اظهار کرد: خشکسالی، خالی شدن زود هنگام سدها، حریق در عرصه‌های طبیعی، افزایش خسارات سیلاب، ریزگرد و کاهش ذخایر آب‌های زیرزمینی از پیامدهای مهم ناشی از اثرات گرمایش زمین و سایر عوامل تشدیدکننده انسانی در حوزه محیط زیست است.

وی با اشاره به اینکه طبق بررسی‌ها ۸۰ درصد استان‌ها متأثر از خشکسالی هستند بیان داشت: از سال پیش نقطه عطفی در مدیریت خشکسالی ایجاد شده است.

فتولی خاطر نشان کرد: پیگیری در تأمین، تخصیص و هزینه‌کرد اعتبارات ماده ۱۰ و ۱۲ خشکسالی در مناطق، تدوین و ارسال طرح مدیریت خشکسالی در مناطق تحت مدیریت به سازمان مدیریت بحران و سازمان برنامه و بودجه، تشکیل کارگروه موقت مدیریت خشکسالی مناطق در سال جاری، تدوین و ارسال طرح مدیریت خشکسالی مناطق تحت مدیریت سازمان، تالاب‌ها و کریدورهای مهاجرتی گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض حیات وحش کشور از جمله اقدامات صورت گرفته در حوزه مدیریت خشکسالی در مناطق تحت مدیریت می‌باشد.

وی بیان داشت: آینده پژوهی و تدوین برنامه مدیریت بحران خشکسالی مناطق تحت مدیریت، تالاب‌ها و کریدورهای مهاجرتی گونه‌های در معرض تهدید و خطر انقراض حیات وحش در سطح ملی و استانی و درج برنامه‌ها و ادامات اولویت‌دار مدیریت خشکسالی مناطق تحت مدیریت استان در اعتبارات ملی و استانی از جمله پیشنهاد اولویت دار می‌باشد.

کد خبر 5934100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha